Juu elikkäs hävittää nestettä aika mukavati, parin päivän välein saa lisäillä, kun menee alle minimin. Neste itsessään ihan puhdasta, mutta paisarin seinämiin on tullut musta paska kerros. Säiliössä ei kupli, eikä öljyn pinta nouse. Ostin ruotsista 50tkm ajetusta golffista "uuden" jähhyn, jonka viikonloppuna vaihdoin, mutta ei näytä auttaneen millään tavalla. Auto ei savuta käynnissä ollessan, ainoastaan aamulla kun kylmänä starttaa niin pölläyttää hieman. Onnistuuko diiselissäkin HC mittaus paisarista, jotta tietäs onko kansipahvi sökö?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf IV egr-jäähy vai kansipahvi?
Collapse
X
-
Lisätään vielä että lämmöt pytyy nätisti 90 asteessa ja öljyt näyttää normaalilta. Mutta silti neste häviää ku pieru saharaan. Voihan tuo egr jäähykin olle edelleen paskana, mutta voiko sieltä tulla musta paska kerros paisariin? Eikös kuitenkin paine paina nestettä sinne, eikä pakokaasu suinkaan nesteen sekaan?
Comment
-
Egr jäähystä on melko lyhyt matka paisariin, se ohut letku joka paisarin yläosaan tulee, sehän tulee suoraan jäähyltä ja siinä käy virtaus jos nestettä on vähänkin liikaa.
Jäähyn sisällä on sama paine kuin pakosarjassa, eli voihan välillä virrata vettä ulos ja välillä pakokaasua nestejärjestelmään.
Kyllä omatkin kiisselit pölläyttää aamusin pikkasen vaikkei mitään vikoja olekaan tiedossa, kylmä kone siinä vain hörähtää käyntiin.Viimeksi muokannut jjj84; 30.5.2013, 23:23.
Comment
-
Jäähdytysneste ei tuoksu moottoritilassa tai siinä ympärillä sammutuksen jälkeen? Jos ei niin voisi kuvitella katoavan pakoputken kautta sillon.
Mulla katoaa nestettä tosta 5 pyttysestä, mutta sen tuoksun kyllä huomaan. Nähtävästi lämppärin kenno siis vuotaa, vaikkei sisälle mitään hajua tulekkaan.
Comment
-
Kolmannella egr jäähyllä ajeltu nyt jonkin aikaa. Edelleen katoaa nesteet. Letkut ajon jälkeen kivikovat, eli ilmeisesti kansipahvi tai kansi halki. Käsittääkseni vanhempia 1.9 kiiseleitä vaivasi heikot massakansipahvit, ja elän semmoisessa käsityksessä että tuossa -02 ARL:ssä olisi jo metallinen? Onko metallipahvejakin pettänyt, vai pitääkö henkisesti varautua uuden kannen hankintaan?
Comment
-
Omassa Golfissa (AJM) oli samanlaista, keräs kyllä painetta ja kadotti nesteitä jos ajo yhtään vauhdikkaammin. Jos ajo aivan nätisti kaikki oli niinku piti. Kansipahvi oli pakopuolelta murtunut/halki ja kehitti paineet sieltä ja söi nestettä. Kansi itessään oli ehjä. Niin ja kilometrejä oli 315tkm alla.
Comment
Comment