Nyt tarvittaisiin apua foorumilaisilta selvittämään millaisen paineen Audin 3.0 TDI koneessa olevan tankkipumpun pitäisi saada aikaiseksi pa-suodattimen tulopuolen putkeen. Uskon että samat paineet pitäisi löytyä mistä tahansa VAG CR-koneisesta autosta.
Ongelmana omassa vm. -06 A4:ssa BKN-moottorilla on samaa ajoittaista tyhjäkäyntiravistelua, kevyen kuormituksen "rynkytystä" yms. jota muillakin foorumilaisilla tuntuu olevan vaihtelevissa määrin.
"Joskulla" homma korjaantui tankkipumpun vaihdolla ja itsekin epäilin samaa, kun mittasin rengaspainemittarilla pa-suodattimen tulopuolen putken päästä paineita tankkipumppua sähköllä pyöritettäessä ja kone sammuksissa.
Tulokset oli :
- 0.3bar piikki pumpun käynnistyksen yhteydessä
- 0.05 - 0.1bar tasainen paine pumpun käydessä
Tankkipumpun kannessa tankin sisällä on ns. ylipaineventtiili, joka päästää painepuolelta paineen paluuputkeen ja siitä takaisin tankkiin.
Kaiketi paineen tulisi olla reilusti jotain muuta kuin aneemiset 0.1bar.
Näistä tiedoista innostuneena tilasin speed-autoteilen kautta uuden pumpun ja laitoin sen paikoilleen. Mittasin paineet heti pumpun vaihdon jälkeen ja pettymys oli suorastaan murskaava.
Nyt uusi pumppu saa edes hädintuskin 0.1 bar paineen mittarille. Käynnistyspiikkiäkään ei tule. Ja samat ravistukset ja rynkytykset jatkuu uudella pumpulla.
Tarvittaisiin siis jostain vahvaa tietoa millaista painetta tuon tankkipumpun pitäisi tuottaa tulopuolelle. Raaka mittatulos putken päästä olisi parhain tekniikka, jolloin jää ns. "sen pitäisi olla jotain" arviot pois.
Arvioita n. 0.5 bar paineista on kuultu, mutta nyt tarvittaisiin faktaa.
Jos esim. 0.5 on se virallinen tulos, niin uusi pumppu olisi tuolloin susi jo tehtaalta lähtien.
Kaiken tämän ketutuksen keskellä jään odottelemaan vastauksia.
Ongelmana omassa vm. -06 A4:ssa BKN-moottorilla on samaa ajoittaista tyhjäkäyntiravistelua, kevyen kuormituksen "rynkytystä" yms. jota muillakin foorumilaisilla tuntuu olevan vaihtelevissa määrin.
"Joskulla" homma korjaantui tankkipumpun vaihdolla ja itsekin epäilin samaa, kun mittasin rengaspainemittarilla pa-suodattimen tulopuolen putken päästä paineita tankkipumppua sähköllä pyöritettäessä ja kone sammuksissa.
Tulokset oli :
- 0.3bar piikki pumpun käynnistyksen yhteydessä
- 0.05 - 0.1bar tasainen paine pumpun käydessä
Tankkipumpun kannessa tankin sisällä on ns. ylipaineventtiili, joka päästää painepuolelta paineen paluuputkeen ja siitä takaisin tankkiin.
Kaiketi paineen tulisi olla reilusti jotain muuta kuin aneemiset 0.1bar.
Näistä tiedoista innostuneena tilasin speed-autoteilen kautta uuden pumpun ja laitoin sen paikoilleen. Mittasin paineet heti pumpun vaihdon jälkeen ja pettymys oli suorastaan murskaava.
Nyt uusi pumppu saa edes hädintuskin 0.1 bar paineen mittarille. Käynnistyspiikkiäkään ei tule. Ja samat ravistukset ja rynkytykset jatkuu uudella pumpulla.
Tarvittaisiin siis jostain vahvaa tietoa millaista painetta tuon tankkipumpun pitäisi tuottaa tulopuolelle. Raaka mittatulos putken päästä olisi parhain tekniikka, jolloin jää ns. "sen pitäisi olla jotain" arviot pois.
Arvioita n. 0.5 bar paineista on kuultu, mutta nyt tarvittaisiin faktaa.
Jos esim. 0.5 on se virallinen tulos, niin uusi pumppu olisi tuolloin susi jo tehtaalta lähtien.
Kaiken tämän ketutuksen keskellä jään odottelemaan vastauksia.
Comment