Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F jarruremppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4F jarruremppa

    Onko mitään erityistä (erkoistyökaluja tms.) mitä pitää huomioida jos vaihtaa Audi A6 (F4) taakse jarrupalat. Esim miten sähköinen käsijarru, vaikuttaako se levynkautta vai onko se rumpujarrutyyppinen.

  • #2
    Korjaamon mukaan pitää ajaa korjaamotesterillä käsijarru auki ennenkuin palat voi vaihtaa.

    En viitsi edes kuvitella miten sen tekee kenttäolosuhteissa joten suosittelen korjaamokeikkaa...

    Comment


      #3
      Vagcom:illa aukeaa ainakin passatin sähkökäkkäri.

      edit: Aukeaa kyllä A6 (4F) jarrut myös

      Comment


      • #4
        Huomasin tuossa vasta , että sähkökässäri lähtee pois päältä kaasupainalluksella, vain jos on turvavyö kytkettynä.

        Comment


          #5
          Ai lähtee? Tuotä täytyykin heti kokeilla... Olen kyllä mielestäni aina ollut vöissä, kun olen tuota yrittänyt.

          Comment


            #6
            Lähtee pois automaattisesti, kun vyö on kiinni. Tietysti jos joku on ottanut vag-comilla ominaisuuden pois niin...

            Comment


            • #7
              Tai jos ei jaksa laittaa turvavyötä päälle niin painaa jarrua pohjaan ja samalla pitää jarrukytkintä pohjassa muutama sekunti.
              Viimeksi muokannut ommiK; 19.2.2010, 17:24. Perustelu: Panovihre-edit

              Comment


              • #8
                mun mielestä se käsijarru lähtee ihan automaattisesti kaasusta riippumatta kunhan on turvavyö kiinni ja laittaa vaihteen päälle ja nostaa kytkintä niin heti irrottaa automaattisesti käsijarrun. eli pitää muistaa laittaa se turvavyö ;)

                siis ainakin lähtee manuaali lootan kanssa

                Comment


                  #9
                  Toimihan se!
                  Ihmettelinkin, että voiko tämä toiminto puuttua Audista, kun kaikista PingPong -merkeistäkin sellainen löytyy.

                  Comment


                  • #10
                    Onko Boschin testerissä jokin esto kun sillä ei saa ajettua jarruja auki jotta voisi vaihtaa jarrupalat? Vai pitääkö joku asetus ohittaa jotta se onnistuu

                    Comment


                    • #11
                      Audi A6 4F jarruremppa

                      Pitäisi tehdä Avantiin jarruremppa, mutta ei ole pahemmin tietoa mitä kaikkia osia pitäisi hommailla. Jarrunesteet tulee muuta kautta, joten lähinnä kiinnostaa, pitääkö hommata muuta kuin levyt ja palat?

                      Sopiiko kaikki palat kaiken kokoisiin levyihin?

                      Etujarrut on remppamiehen mittausten mukaan 347mm ja takana 302mm.

                      Todennäköisintä on, että tilaan Mister-auto.fi:stä hyvien tarjousten ja toimituskokemusten vuoksi, joten jos osaatte suositella suoraan sieltä jotain osia niin suurkiitokset tästä etukäteen.

                      Jos vastaava aihe on jo olemassa, voi tähän laittaa linkin sinne ja sulkea tämän. Itse en muutaman päivän selaamisen ja etsimisen aikana sellaista löytänyt.

                      Comment


                        #12
                        Satulan kumisarjan voi hommata jos haluaa. En kyllä tosin nää tarpeelliseks ruveta kumeja vaihtaan jos suojakumi on vain ehjä.

                        Comment


                          #13
                          Kannattaa varmaan tarkistaa, että ne uudet palat sitten ihan oikeesti mahtuu liikkumaan paikallaan. Ei olisi ensimmäinen kerta kun (myös) originaaliosapalat juuttuilee puhdistetuissakin satuloissa...
                          Ainakin pariin kertaan on korjaamolla rälläköity/hiottu paloja liukupinnoilta sopivammaksi.

                          Comment


                            #14
                            Huomio myös sähköinenkäsijärru. Tarvitset VCDS:n tai vastaavan takapään kanssa. Itse laitoin black diamond setin alle. Hintaa pikkuisen enemmän kuin normaalilla, mutta ero on kuitenkin sen verran pieni ja hyöty on paljon suurempi.

                            Comment


                            • #15
                              Äkkinäisen googlailun perusteella en löytänyt 4f:ään sopivia jarrusetteja Black Diamondilta. Ebaysta löytyi 321mm levysettiä on monia.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti
                                Huomio myös sähköinenkäsijärru. Tarvitset VCDS:n tai vastaavan takapään kanssa. Itse laitoin black diamond setin alle. Hintaa pikkuisen enemmän kuin normaalilla, mutta ero on kuitenkin sen verran pieni ja hyöty on paljon suurempi.
                                Mitä hyötyä tuosta BD-setistä on verrattuna normaaliin?

                                Comment


                                • #17
                                  minä kuulin joltaki audin merkkiliikkeen entiseltä mekaanikolta ettei tarvi takajarruihin vcds:ää vaan voi ajaa männän sisälle ihan pelkästään jollakin akulla. laittaa vaan sille sähkömoottorille menevät piuhat akun napoihin ja jos alkaa mäntä työntyy ulos niin vaihtaa vaan piuhojen paikkaa ja täts it. En oo ite kokeillu vielä mutta kuulemma toimii...

                                  Comment


                                  • #18
                                    kyllä toimii tuolla akkuviritykselläkin (kokeiltu on testimielessä), mutta ainakin takapalojen ja levyjen vaihdon yhteydessä tein sopeutusajon testerillä, jota aika hankala kyllä tehdä muuten. en tiedä onko tuo sopeutus pakollinen, mutta tuli vaan mieleen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Työkaveri oli tietämättömyyttään painatellu takamännät perinteisin menoin sisään ja ilmeisesti jarrut toimii ihan hyvin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jeesatkaas vähän noiden palojen kanssa. Mitkä palat sopivat jos tilaan täältä Bosch-levyt (etu 347mm, taka 330mm).

                                        Comment


                                          #21
                                          Audi A6 4f jarruremppa

                                          Hyötyä lähinnä jarrupölyn väheneminen. Ei tartte niin usein hinkata vanteita. Olisihan sitä voinut vihreätä palaa myös alle laittaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kannattaa varmistaa että etupaloissa on ne peltihärpäkkeet, mihin satuloissa olevat jouset kiinnittyvät. Itselle tarvikeliike toimitti aluksi mukamas aakutoseen sopivat palat ilman jousikiinnikkeitä ja korjaamo laittoi ne paikoilleen... ja sitten keräiltiin jousia tien pientareelta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Morjes,

                                              Alottelija kyselee: Takajarrupaloja / levyjä vaihtaessa (A6 vm. 2005, eli ilm. tämä 4f :) ?) tarvitseeko tuon sähköisen kässärin kanssa kikkailla??

                                              Kun esim. tässä [ame]http://www.youtube.com/watch?v=y4qggD6zLls[/ame] ohjevideossa ei semmoisesta kikkailusta puhuta mitään. Onko se a) siitä johtuvaa että tuossa videossa ropataan vanhempaa A6:sta? vai b) eikö sitä vaan tosiaan tarvitse 12v virralla tai VAGcomilla ropata?

                                              Tyhmä maalainen kun ajattelee, että jos se sähk. käsijarru ei ole kytketty päälle, niin tarvitseeko sitä avata :) ? (teen jarrurempat korjaamonosturilla, joten luisumisesta ei ole pelkoa...)

                                              Jos sitä mäntää tarvitsee painaa sisään, onnistuuko se ilman 12v kikkailua tai VAGcomia? Esim. painamalla ruuvipuristimella tmv. männän sisään?

                                              Comment


                                                #24
                                                Tarvit VAG-Comin/VCDS:n, seisontajarru kuuluu kytkeä pois päältä jolloin sähkömoottori ajaa itsensä täysin sisään. Ja joissain (ehkä kaikissa) malleissa tarvii autolle kertoa että nyt on uudet palat asennettu, näin ollen auto ei rupea herjaamaan vähäisistä jarrupaloilta.


                                                Ja video on tosiaan C5 korisen kanssa tehty ja siinä ei ole sähköistä seisontajarrua. Hauska video, kertoo miten homma sujuu kun on ennen kuvausta herkistelty kaikki paikat ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kiitos vastauksesta! Ja vielä kysyn, löytääkö mistään tietoa minkäkokoiset levyt tuossa on oletuksena edessä / takana? Esim. nuo takalevyt niitä kun saa sekä 302 että 330 halkaisijalla. Onko ainoa vaihtoehto mitata? Audi A6 2.4 sedan vm. 2005 siis.

                                                  VagComin ostosta: Näkyy ainakin ebayssä olevan sekä jotain 400eur laitteita tuolla hakusanalla, sekä myös piuha+softa-cd -yhdistelmiä (usbilla kii läppäriin, siis?) . Kaipa tuollainen edullisempikin yhdistelmä ajaa saman asian, ettei tarvitse 400eur salkkua ostaa että saa takajarrut vapautettua remppaa varten...?

                                                  Mistä ois hyvä ostaa, ebay vai joku muu nettikauppa? Vinkkejä?
                                                  Viimeksi muokannut Herra Jii; 20.6.2013, 19:15.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nonnih.
                                                    Vaihdoinpas takajarrupalat.
                                                    Pienellä taistelulla sain männänkin painettua niin syvälle, että palat mahtui väliin (VCDS:llä ei ajanut tarpeeksi syvälle, niin ajoin akulla moottoria käsin ).

                                                    Nyt nuo mokomat on kuitenkin mykät.
                                                    Vikakoodina:

                                                    02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
                                                    02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

                                                    Sulakkeet on ehjät, vikakoodit nollattu, mutta nuo koodit palaa takaisin heti.
                                                    Ei nyt jaksa enää säätää tänään, mutta olisiko kenelläkään ajatuksia ??

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ensimmäinen ohjehan on että laturi kytketään ensin päälle ettei jännite laske liian alas. Nythän olisi niin ettei niitä tarvitse enempää ajaa kuin itse ajavat, vaan se mäntä painetaan sitten vaikka ruuvipuristimella sisään. Moottorit ovat kyllä auki rajallaan.
                                                      Kun uudet palat on paikallaan täytyy se aktivoida eli sulkea, perusasetukset -04 ja ryhmä 006 ON/OFF/seuraava ja sen jälkeen output testi, eli mennään takaisin perusasetuksiin - 04 ryhmä 010 ja aktivoidaan ON/OFF/seuraava niin jarrut avautuvat ja sulkeutuvat 3 kertaa, kun homma hiljenee odota 30 sek ja sitten Valmis ja poistu modulista.
                                                      Eli menettelitkö noin, tuntuu että tuo "manuaalikäyttö" on tehnyt hallaa elleivät ne tottele.
                                                      Jos ne ovat täysin mykät, lienevät kyrvähtäneet...

                                                      Ei tuohon paljoa ole VCDS Wikilläkään sanottavaa: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02433
                                                      Kannattaa ainakin jarrupolkimella painaa männät ensin kiinni levyihin ja näyttäähän tuo suosittavan että käyttää sulaketta auki hetken...
                                                      Viimeksi muokannut Pende; 23.6.2013, 07:13. Perustelu: Lisäys

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Lainaan aihetta. Potilas siis -03 A8 / D3. Onko jarrupalojen kuluneisuudesta kertova merkkivalo yhteinen etu- ja takajarruille? Vaihdettiin edestä levyt ja palat ja valo sen kuin loimottaa. VCDS:ltä kun kyselee auton kuulumisia, niin saa herjan "parking brake pads" ja mittaristossa palaa jonkun hetken erilainen kuvake jossa "P" ja viiva yli ja se normi keltainen kuvatus siinä taustalla.

                                                        Kysymys kuuluu liekö takapalat sen verran kuluneet, että saan tuon herjan mittaristoon. Tuo käsijarruherja ei tosiaan tule kuin tietokoneella auttamalla?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ing_Brake_(EPB)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kysymys kuuluu liekö takapalat sen verran kuluneet, että saan tuon herjan mittaristoon.
                                                            A8 on takapalojen vaihdossa annettava uusien palojen paksuus, eli siinä ei ole tunnistusta johtojen kautta, ilmeisesti sitten on palat jo lopuillaan jos siitä herjataan.

                                                            Adaptation
                                                            Channel 006: Pad Thickness
                                                            Enter the measured thickness of the new pads (excl. back panel), round down to the next lowest integer.
                                                            Range: 3 - 14 mm

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X