Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 -98 2.5 tdi Kierrokset ei nouse

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 -98 2.5 tdi Kierrokset ei nouse

    Nyt on tullut viimeaikoina tälläinen ongelma audiin..

    Eli yön yli kun auto on seissyt niin auto ei meinaa käynnistyä kunnolla, ja sitten kun se "käynnistyy" niin se savuttaa eikä anna kierroksia yhtään. Savu on harmaata ja sinistä vähän sekaisin. Mietin että voiko olla jotkut hehkut rikki että ei lähde kaikki pytyt hyrräämään yhtäaikaa??
    Auto oli sitten a6 2.5tdi

    Saa nähdä auttaako kun pidin lämmityksessä autoa yön yli vaikka näyttäs olevan lämpöasteita jo ulkona..

    Edit2: lämmitys oli auttanu vaan käynnistykseen, kierrokset jää alle 3000rpm. Ajossa sama homma kuin paikallaan, ei kierroksia. Ykkös vaihteella kun kiihdyttää niin päästää pienen sinisen savu pilven
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=BqOHgyisK3k[/ame]
    Viimeksi muokannut Simooo; 20.4.2013, 11:28. Perustelu: lisätty tekstiä ja video linkki

  • #2
    Kellään tietoa tästä, pitäisi autokin viedä katsastukseen ensiviikolla.

    Comment


      #3
      joku vikatila siin on päällä, eli koodit lukuun.

      Comment


      • #4
        Vasta käytin vikakoodin lukijassa kun piti airbag valo nollata, niin ei ainakaan sillon näyttänyt mitään muuta. Varmaan pitää uudelleen käyttää sitten.

        Comment


          #5
          Ei sinistä tai harmaata tule, jos kaikki on kunnossa.
          Aika varmaa on, ettei tuo johdu hehkuista.

          Videopätkässä kuuluu suhinaa, kun kierrokset nousee, mutta laatu oli semmonen ettei osaa sanoa onko se asiaankuuluvaa vai ei.
          Videossa kuulostaa siltä, että jokin siellä ahistaa kun kierrokset nousee. Jos ei ole mitään vikakoodeja niin heitetään villi arvaus eli katti tai putkisto muuten tukossa. Tai voisko olla, että ilmanputsari tai välijäähdytin vois olla tukossa.
          Rupeaako missää vaiheessa toimimaan normaalisti?

          Comment


          • #6
            Hehkut on myös menossa se on varmaa kun ei meinaa käynnistyä kunnolla.

            Ei ole vielä ruvennut toimimaan kunnolla, pitää kohta viedä autokorjaamolle muutenkin, niin voisi samalla kysäistä että mistä voisi johtua.
            Vikakoodit pitää käydä lukemassa kunhan ensin saan leiman autoon.
            En usko että katti on tukossa tai putkikaan, koska vika tuntui tulevan yhden yön jälkeen. Sitä ennen auto toimi normaalisti.

            E: Videossa turbolla nousee kierrokset mutta muuten ei nouse sen takia suhina
            Viimeksi muokannut Simooo; 22.4.2013, 10:23.

            Comment


              #7
              Huono käynnistyminen näillä lämpötiloilla voi johtua jo muustakin kuin hehkuista, mutta eipä niiden vaihto huononna asiaa varmaankaan.
              Onko tuollanen turbon suhina nyt sitten normaalia tuossa vai ei? Omaan korvaan kuulostaa epänormaalilta, mutta eipä ole tuollasta autoa hetkeen tullut kuunneltua.

              Ei taida tulla leimaa paperiin, jos kone toimii noin.

              Comment


              • #8
                Turbo toimii ihan normaalisti video vain vääristää vähän ääntä, vaikka ei senkään tarkistaminen pahaa tekisi.
                Tolpassa kun pidin autoa toissa yönä niin käynnistyi kyllä normaalisti aamulla, mutta ei siltikään antanut kierroksia.

                Comment


                  #9
                  Mulla ei rikkinäisellä maffilla ottanut kaikkia kierroksia aikoinaan, eikä näkynyt vikakoodeissa. Rajas kierrokset johonkin 2500-3000 väliin ja oli todella tehoton, mutta tohon siniharmaaseen savuun maffi tuskin vaikuttaa...mutta silti tsekkaisin senkin arvot läpi.

                  Lämpötila-anturilta väärää tietoa eculle?
                  Mitähän mahtaa pumpun ennakot näyttää?

                  Aika vaikeeta on ton videon perusteella arvailla, mikä on vikana. Jospa saisit sen VCDS:n piuhan päähän kiinni, niin saattais vika aueta paremmin...

                  Comment


                  • #10
                    Korjaamolta ohimennen kysyin niin jakohihnasta höpöttivät jotain

                    Comment


                    • #11
                      Toivottavasti ei ole syöttöpumppu menny paskaks... pitää tutkia maffi huomenna ja puhdistella se ensimmäiseksi ja sitten leimalle jonka jälkee auto johdonpäähän katsomaan vikoja. Toivon melkein että löytyisi joku "helppo/halpa" vika.

                      Comment


                        #12
                        Ei taida leimaa tulla, jos et ole jo savumittauksessa käynyt? Siinä niitä kierroksia vaaditaan hieman enemmän kuin 3000. No mut vikakoodit lukuun ja maffille veikkaus täältä. Tuttavalla vastaava vika korjautu uudella maffilla.

                        Comment


                        • #13
                          Onneks mitattiin jo, piti vaan uusia suojakumeja ja raidetankoja ;P

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on leima kuivumassa vikakoodit luettu ja tälläsen anto.

                            00550 injection commencement regulation -regulating difference

                            Edit: tuossa siis koko se koodi, unohtui laittaa tuo loppu tuohon
                            Viimeksi muokannut Simooo; 24.4.2013, 19:40.

                            Comment


                              #15
                              Nonih, sieltä tuli se mitä itse olen veikkaillut vaikka olen pitänyt pääni kiinni. Pääset uuden ruiskupumpun asentamaan/hommaamaan autoosi.

                              Hakuun kun laitat tuon 00550 niin löytyy asiaa aiheesta.

                              Comment


                              • #16
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...42&postcount=4 voiko tuollanenkin olla vikana?

                                Comment


                                • #17
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...42&postcount=4 Voiko tuollainen olla vikana? Vai voiko ajotukset olla vaan sekasi?
                                  Että ei olisi syöttöpumppu mennyt?

                                  Edit: oho tuplana tuli

                                  Edit2: nyt löytyi että dieselin jääestoa tankkiin niin se ns voitelisi ne pytyt jotka ei toimi? http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3&postcount=15
                                  Viimeksi muokannut Simooo; 24.4.2013, 19:32.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitääpä käydä kahtomassa kuopiossa boschin huollossa ajotukset kuntoon kun nyt tuntuu kallistuvan vika sinne suuntaan. Torstaina sit lisää siitä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo-o, Mikko osuit aika lailla nappiin tuon pumpun kanssa. Pääsin tänään käymään siellä boschin huollossa ja ruiskupumppu oli sanonu ihtesä irti..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Käynnistäppä auto.

                                        Pidä lapa lattiassa niin kauan, että pumppu säätää ennakot kohdalleen. Voi mennä puoli minuuttia, minuutti tai jotain sellaista. Jossain vaiheessa käyntiääni muuttuu teräväksi, ja kone "alkaa toimia". Myös tienoo muuttuu mukavan siniseksi.

                                        Mulla on ollut tuota vaivaa jo 3 vuotta. Olen saanut vehkeet kuntoon laittamalla lisäainetta tankkiin. Ja sen jälkeen jatkohoitona teboilin dieseli. Ainoastaan teboilin. Esim. Nesteen diesel ja oireet alkavat heti.

                                        Pumppu saattaa olla likainen sisältä/hartsittunut tms.

                                        Ei välttämättä varsinaisesti rikki.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näinköhän alkaa toimimaan

                                          Pitää kokeilla jossain vaiheesa tuota, mutta epäilyttää kyllä hieman. Sanovat siellä huollossa että se säätöarvon pitäs olla jossain 14-17 huippeilla niin itellä oli 5.2-5%

                                          Edit: eipä auttanu kaasu, ehkä vähän anto kierroksia enemmän kun ennen, mutta ei suurempaa muutosta
                                          Viimeksi muokannut Simooo; 8.5.2013, 08:16.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Aivan. Se saattaa johtua juurikin ennakonsäätömännän/nokkapyörän jumittelusta. Itse olen selvinnyt aina eteenpäin lisäaineistamalla reilusti polttoainetta, eli kun ajotietokone näyttää että tankilla pääsee alle sata kilometriä, kaksi pulloa liqui-molya tai fórtea tankkiin. Joskus myös täsmähoitoa pumpulle vaihtamalla naftasuodattimen, ja täyttämällä sen kokonaan raakalla lisäaineella ja käymään. Aina on alkanut toimia. Ongelmat loppuivat kokonaan kun aloin käyttää ainoastaan teboilin dieseliä. Erikoista kyllä, ongelmat alkavat heti, jos käyn nesteen jakajalla. N. 200km ajon jälkeen. Sitten lisäainejumppa, ja taas teboilia tankkiin.

                                            Epäilen, että tb:n nafta ei ole niin loppuunasti hiottua ja rasvatonta kuin muilla asemilla. Joka taas edesauttaa huonon pumpun voitelua.

                                            Comment


                                              #23
                                              Toinen keino on tietenkin 2-t öljyn lisääminen . Itse olen tuossa mamman kulkineessa käyttänyt joka toisessa tankillisessa 1-2 desiä 2-t ölkkää .
                                              Serkku pojjaan autossa on vielä orkkis pumppu kilsoja 390 tkm . 2-t öljyä käytetty uudesta asti .

                                              Comment


                                              • #24
                                                Olen lisännyt myös joka toiseen tankilliseen pari desiä kaksitahtiöljyä ja tällä on selkeästi suotuisa vaikutus pumpun toimintaan. Nykimiset loppuu, ottaa nätisti kierroksia, käynnistyy kylmänä paremmin ja käynti paranee.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Miten tuo 2t öljy auttaa pyörimiseen? Nyt tuli luettua nuita juttuja netistä niin aika moni sanonu että käynti parantunu huomattavasti ja kulutus myös. Onko suomen diisseli jotenkin liian kuivaa sitten vai mikä?
                                                  Pitää kokeilla tänään tuota, jos vaikka sais hymyn huulille ja toimimaan. Eikai se 2t öljy aiheuta muuhun osaan vahinkoa?

                                                  E: Ja paljonko sitä öljyä uskaltaa lisätä kun nyt on vähän yli puolen tankin diisseliä :o

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Talvidiiseli on yleisesti ottaen kuivaa. Tuota männän jumittamista ja kulumis ongelmaa aiheuttaa enempi kyllä ilma ja vesi löpön seassa, kuin se diiselin kuivuus.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Näinhän se taitaa olla, osaako diffas sanoo tuohon diesel 2t öljy juttuun mitään?

                                                      E: ja nyt on sitten tankissa sitä nesteen "pro" dieseliä

                                                      E2: Mitä 2t öljyä kannattaa käyttää, vai onko ihan sama menetelmällä? toisella foorumilla luki että nesteen täyssynteettistä 2t öljyä, koska se ei karstoita/tuhkaa.
                                                      Viimeksi muokannut Simooo; 9.5.2013, 12:51.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei o mitään lisättävää. Se käyttää, joka sen parhaaksi näkee, ite en ole kokenu tarvetta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          En ostanu öljyä vaan ostin tälläsen MaxLife Diesel System Cleaner tuotteen. Hetkellisesti aina 1 ja 2 vaihteilla nousee kierrokset hyvin ja kiihtyy, mutta sitten taas kun 3 laittaa niin ei toimi enää

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ettei olisi Maf-vika?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X