Pitäisi vaihtaa uudet tukikumit yleisen alustapäivityksen yhteydessä Tuohon C5 Allroadiin (2.7T man). Harkinnassa on lähinnä erilaiset OEM-versiot, vaihtoehtoina siis, ajankohtaiset varaosanumerot listattuna:
Orkkis A6 2.7T man.: 4B0199379AA - lienee ainakin mukava ja uusi on aina tiukempi ja progressiivisempi, mutta onkohan turhan löysä..
Orkkis S4 2.7T (B5 mutta samojahan nämä): 8D0199379AT - ainakin mukava ja sopivasti jäykempi B6 1.8T:ssä, selvästi vähemmän värinää kuin RS4 tuilla ja lähes yhtä jämäkän oloinen ajotuntuma
Orkkis RS4 2.7T (B5): 8D0199379AD - nämä oli kyllä jäykät, mutta 1.8T B6 tärisi jo omaan makuun liikaa
Onhan tuo 2.7T pata selvästi raskaampi ja tasaisemmin käyvä kuin 1.8T, joten varmaan sietäisi olla jäykemmät kumit ilman että tärinät alkaa häiritä. Onko kokemuksia orkkis vrt. RS4 kumit esimerkiksi, lisääntyikö tärinä ja kuinka paljon? Harkinnassa oikeastaan joko S4 tai RS4, orkkis A6 tuet lienee jopa vielä vähän löysemmät kuin S4 tuet, joiden totesin jo neloskoneessa olevan tärinän osalta ok.
Lisäksi vaihteiston tuet, suuren vipuvarren vuoksi näillä lienee jopa enemmän merkitystä:
A6 2.7T man: 4B0399151M
S4/RS4 B5: 8D0399151T
Vaikuttavat olevan yhteensopivia nämäkin, aftermarket osat samoja. RS4 tuenta lienee oikea valinta.
Kysyisin kokemuksia, mieluiten C5 korissa mutta B5 korisetkin käy. Kunhan on 2.7T manuaali.
RS4 osaa kaikki vaan, tärinät ei lisäänny havaittavasti?
Snub mounttihan on vielä eri asia, mutta se tulee Apikolin uretaanisena joka tapauksessa, samahan käy B5/B6/C5, ainakin 4- ja 6-syl. V8:ssa on erilainen, ainakin Allroadissa.
Orkkis A6 2.7T man.: 4B0199379AA - lienee ainakin mukava ja uusi on aina tiukempi ja progressiivisempi, mutta onkohan turhan löysä..
Orkkis S4 2.7T (B5 mutta samojahan nämä): 8D0199379AT - ainakin mukava ja sopivasti jäykempi B6 1.8T:ssä, selvästi vähemmän värinää kuin RS4 tuilla ja lähes yhtä jämäkän oloinen ajotuntuma
Orkkis RS4 2.7T (B5): 8D0199379AD - nämä oli kyllä jäykät, mutta 1.8T B6 tärisi jo omaan makuun liikaa
Onhan tuo 2.7T pata selvästi raskaampi ja tasaisemmin käyvä kuin 1.8T, joten varmaan sietäisi olla jäykemmät kumit ilman että tärinät alkaa häiritä. Onko kokemuksia orkkis vrt. RS4 kumit esimerkiksi, lisääntyikö tärinä ja kuinka paljon? Harkinnassa oikeastaan joko S4 tai RS4, orkkis A6 tuet lienee jopa vielä vähän löysemmät kuin S4 tuet, joiden totesin jo neloskoneessa olevan tärinän osalta ok.
Lisäksi vaihteiston tuet, suuren vipuvarren vuoksi näillä lienee jopa enemmän merkitystä:
A6 2.7T man: 4B0399151M
S4/RS4 B5: 8D0399151T
Vaikuttavat olevan yhteensopivia nämäkin, aftermarket osat samoja. RS4 tuenta lienee oikea valinta.
Kysyisin kokemuksia, mieluiten C5 korissa mutta B5 korisetkin käy. Kunhan on 2.7T manuaali.
RS4 osaa kaikki vaan, tärinät ei lisäänny havaittavasti?
Snub mounttihan on vielä eri asia, mutta se tulee Apikolin uretaanisena joka tapauksessa, samahan käy B5/B6/C5, ainakin 4- ja 6-syl. V8:ssa on erilainen, ainakin Allroadissa.
Comment