Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a4 -98 1.9tdi ahu nykytti ja meni jumiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a4 -98 1.9tdi ahu nykytti ja meni jumiin

    Terve! Pikasella haulla en löytänyt oikeen mitään mikä ois voinut avartaa mieltä tästä asiasta. Elikkäs viimeviikolla vaihdoin jakohihan audiin, toden näkösesti epäonnistuneesti? Remontin jälkeen auto toimi moitteetta, mutta noin 200km remontin jälkeen moottori sano sopimuksen irti. Aluksi auto nykäsi pikkusen ylämäkeen kiihyttäessä jonka jälkeen vielä jatkoin noin 100m etiä päin (ajattelin että automaatti laatikko keljuilee taas) no sitteppä se rupesi kunnolla rykimään ja hyytyi tien reunaan puskien valkosta savua putken täydeltä. Kone ei enää pyörinyt edes startilla. Rykimis äänet olivat semmoset pehmeähköt. Voiko kannentiiviste antautua noin vain yht äkkiä vai pitääkö pelätä pahinta että kone ois sökö lopullisesti? Aijeemin autossa oli huomattavissa tehon häviämistä mutta tietokone ei antanut muuta kun silloin tällöin yliahtamista elikkä meni vikasieto tilaan.

    Pahoittelut huonosta viestin kokoonpanosta, mutta kännykällä on vähän hankala kirjoitella.

  • #2
    Veikkauksena oireiden perusteella olisi: vedet palotilassa tuon (savun ja pyörimättömyyden takia). Kokeile ottaa hehkut pois ja pyörittää konetta niin selviää onko tuo vai joku muu. Juuri menossa samanlaista potilasta purkamaan...

    Comment


      #3
      Itse taasen veikkaan että jako hyppäsi ketuiks.

      Ihan heti en usko että olis vedet palotilassa, moottorissa ei pitäisi mennä mitään niin huonoon kuntoon hetkessä että palotilat olisi täynnä vettä.

      Comment


      • #4
        joo, elikkä kokeilin sitä että hehkut irti ja yritin startata, mutta ei mitään eloa. edestä päin katottuna toisiks takimmaisesta pytystä hehkun pää lytyssä ja turboa kokeilin pyörittää imupuolelta, mutta oli jumissa. varmaan fiksuinta laittaa moottori vaihtoon? netistä näky löytyvän edullisesti moottori turbon kanssa. mitenkäs moottorin vaihdon kanssa et pitääkö moottori ottaa irti laatikon kanssa (automaatti) vai saako roplattua pultit irti ilman laatikon irrottamista auton rungosta?

        edit. onko moottorin vaihdossa mitään mitä pitää ottaa huomioon jos vaihto moottori on lähtösin manuaali laatikolla olevasta autosta? ja kaikki vinkit moottorin vaihtoon liittyen on tervetulleita jos on jotaki työtä helpottavia jippoja.
        Viimeksi muokannut -mPm-; 7.4.2013, 21:37. Perustelu: lisäystä textiin

        Comment

        Working...
        X