Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 2.0 TDI viritys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 2.0 TDI viritys?

    Tuli tossa mieleen kun alkoi lumet sulaa ja ei enää sutimisenestonvalo vilku, että nyt on iso vika. Tehonpuute. Karalan 180/400 lastu löytyy, mutta lisää pitäis saada. Eli mitä seuraavaks, turbo, suuttimet, ilmanotto vai jäähdytys? Ehdotuksia otetaan vastaan!

  • #2
    Kaikki mainitsemasi asiat (paitsi ehkä se ilman otto). Jos jätät jonkun niistä laittamatta niin se on juuri se pullonkaula viimeisen tehon ottamisessa. Käytännössä budjetoit 3-5K€ rahaa ja varadut siihen, että ei mene katsastuksessa läpi kun huomaavat isomman coolerin...

    Comment


      #3
      Millaisia teholukemia tuosta 2.0tdi:stä on mahdollista saada vaikka tuolla 5k€ budjetilla?

      Comment


      • #4
        300hp / 600nm

        Comment


        • #5
          finturbolta kyselin niin gt1852 plus ohjelma, sillä päästään n. 230hp lukemiin. hinnaksi 850e kun modaa vanhasta ahtimesta sekä ohjelma 570e.

          Comment


            #6
            Miksei heti valkkaa tarpeeks isoja osia, niin ei sit ens keväällä olla samassa tilanteessa. Ehkä. :)

            Comment


            • #7
              ei anna budjetti myöten :D kertokaapas onko kellään tietoa/ kokemusta konetyyppi BNA?

              Comment


              • #8
                Suuttimet rajottaa pumpparissa muistaakseni 200hp tietämille tuon virittämisen, net kai on eka päivitettävä isompiin.

                Comment


                • #9
                  Ei noilla virityksillä tee mitään jos ei uusi samalla kytkintä :D

                  Jos ite tekee, niin pääsee budjetissa alle 5ke:n, muuten ei. Tuossa kokoonpanossa kaikki osa alueet on uusittava jos haluaa helposti ja luotettavasti sen yli parisataa. Toki viidellä tonnilla voi jo harkita kyllä välirahan sijoittamista 3.0tdi:n hankintaan ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Tuskin tuo 200-230hv on mikään ongelma kytkimelle...mahdolliset väännöt pikemminkin. Mutta Arttu osaa laittaa sellaisen ohjelman ettei sillä riko kytkintä...eli tuossa Samira91:n setissä ei tarvi vielä kytkintä....ehkä siinä 300hv virityksessä sitten :)

                    Nimimerkillä kohta 150tkm vedetty lähes vastaavalla setillä...orkkis kytkin ja vauhtipyörä :)

                    Comment


                    • #11
                      juu arttu osaa kuulemma hommansa. ja jos ei dpf löydy ni sillon suuttimet riittää, muuten joutuu suolistushommiin :)

                      Comment


                        #12
                        Näissähän on vissiin 2-litraisuudesta huolimatta jotain erojakin? On 8- ja 16-venttiilistä kantta ja erilaista turboa, joissain tuplajäähyt ja toisissa ei.

                        Onko BRD (125kW, siemens) koneelle olemassa joku kartta mitä osia pitää vaihtaa eri tehoasteille, ja missä vaiheessa tulee katto (suutinten koko) vastaan?

                        Aikanaan puhuttiin että AVF;stä ei ikinä saataisi 200 heppaa enemmän, ja mentiinhän siinäkin 300:sta läpi. Ei tosin pienellä budjetilla.

                        Comment


                        • #13
                          petri r; onko huomattava ero ahtimen vaihdolla?

                          Comment


                          • #14
                            No eihän siinä edelleenkään esinahka rullaudu taakse kun painaa lapun lattiaan....mutta "käyttökelpoinen vetoalue" suunnilleen tuplaantuu ilman että tarvitsee ottaa riskejä teknisen kestävyyden tai lämpöongelmien suhteen. Vakiona se "veto" on jotain 1800-2800rpm alueella terävä piikki...nyt se on aika raikasta menoa 2000-4300rpm, maks vääntö 2700rpm ja olikohan maks teho 3300rpm. Ihan kaikkea ei ole puristettu ulos, mm. väännöt rajattiin 400Nm:n kohdalle ja savulle asti ei ole säädetty. BPW-kone on 8 venasella kannella...tästä ei taida saada ainakaan nykyisellä ahtimella (en kyllä ole varma onko se sama ahdin mikä on sulle tulossa), suuttimilla ja coolerilla 200 heppaa rikki, ainakaan ilman lievää "riskin ottoa".

                            Comment


                            • #15
                              kyllähän tuo ainakin paremmalle kuulostaa kun oma, itellä piikki tulee n. 2200rpm ja ennen sitä ei minkäänlaista vääntöä. ja ainakin omalle perseelle ihan liian terävä piikki, joka kiihdytyksessä saa pelätä et kytkin pettää. olettaisin ainakin et tuo BNA 16v koneella? mun mielestä tuplanokat ainakin löytyy.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaampas tätä topiccia.
                                eli allekirjoittaneen kulkineeseen tehonnälkä iski,(BKD 103KW) Nykyisillään lastutettu 176/395nm(Motest)
                                Vakiokaluilla.
                                Huomasin tuossa viikonloppuna pohjapanssaria asentaessani turbon vuotaneen öljyä
                                eli alapuolelta oli märkä,joten lopun eellä mennään,ei kuitenkaan vielä savuta.Pientä vislausta havaittavissa.
                                tulevaisuudessa unelmana olisi päästä +200hp tehoihin,joten realistisia hintaarvioita tarvittaisiin.

                                hankintalistalla olisi turbo,kestävämpi kytkin/kova vauhtipyörä?
                                suuttimet käsittääkseni riittää 220hp tehoihin ja putkistoon ei tarvtse vielä koskea?
                                itse tulee varmaankin kilkkeet asennettua tai ainakin osittain tehtynä.
                                Autolla rullattu 236tkm.

                                Comment


                                • #17
                                  Turbo ja softa riittää 200hp ylitykseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Minkälaista fööniä kannattaa katsella?
                                    Vääntöjä joutuu rajoittamaan että kytkin kestää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Fin-Turbolta vaan kyselemään turboa, omiin tarkoituksiin sopivalle vetoalueelle.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Gt1749va varmaan vakioahdin? Uudet hilut sisään oli jotain 850-1000e sillä päästään n.230hp

                                        Comment


                                        • #21
                                          kaverilla bkd moottorista yli 290hv vakio suuttimilla, ihmetyttää vain kun täällä kirjoitetaan niiden riittävän "vain" reiluun 200hv

                                          Comment


                                          • #22
                                            kaverilla bkd moottorista yli 290hv vakio suuttimilla, ihmetyttää vain kun täällä kirjoitetaan niiden riittävän "vain" reiluun 200hv
                                            Kuulostaa melko uskomattomalta, jonkun 230-240hp saa suht "järkevällä" duratiolla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              siitä on täälläkin jonkulainen projekti topic, on vain painunut unholaan kun auto on vaihtanut omistajaa

                                              Comment


                                                #24
                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=104986 Viestissä #46 lukemat, ei ainakaan mainita että olisi suuttimet vaihtunut. Paljon muuta kylläkin. :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Joo ei o huolta, et vakiosuuttimilla olis menty...ellei jossai jäälissa o penkitetty :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    suuttimet on vakiot, olen itse toiminut "asentajana" kyseisessä projektissa,
                                                    ei ole penkitetty jäälissä

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuossa pari viestiä aiemmin kyselin isomman föönin sopivuudesta.
                                                      Eli minkälaista suosittelisitte jos jostain löytää tai tai tilaa darksidestä englannista?
                                                      Tavoite olisi päästä +200 hp.Naapurissa toimii motest joten ohjelmointi onnistuu siinä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        KKK BV43, pumpparikoneesta. CR-koneisen ahtimessa ei pakosarjan kanssa osu yhteen. Tuo riittää n.210hp

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitos.pääsee metsästämään osia,kun tähän kuumeeseen ei auta vaikka tyhjällä
                                                          lompakolla hieroo otsaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mitäs tämmöisen aloittevan virittelijän muistilistaan kuuluu,kun vaihdetaan turboa isompaan?
                                                            Oma lista:
                                                            -BV43 turbo (kauppoja hierottu)
                                                            -Softa (tulossa)
                                                            -Erinäisiä tiivisteitä(mitä?)
                                                            -Ahtoputkien ja coolerin irroitus/putsaus
                                                            -Kytkin+vauhtipyörä(ei tällä hetkellä prioriteetti)
                                                            -Ahtopainemittari(mihin paikkaan konehuoneessa letku?)


                                                            Ehdotuksia otetaan vastaan.
                                                            Viimeksi muokannut juntunen84; 26.8.2013, 10:01.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X