Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 2,2T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S6 2,2T

    [LEFT]Noniin. Ajattelin nyt alkaa tännekin kirjotella kun tuli tuommonen pieni projekti s6 ostettua. Mitään isoahan siinä ei ole mutta pikku fiksailua siellä sun täällä. [/LEFT]

    Ulkoa:
    Auto on väriltään hopea värikoodia en nyt äkkiseltään muista, jos sama kun entisessä coupessa ni taitaa olla Ly7 ja jotain siihen vielä:D . Etu sekä Takapuskuri pitäis maalata molemmat. Pohjatytöt on jotenkin tehty, Tarvii käydä joltain maalarilta hinta arviota kyselemässä, jos samalla puskurin alareunat vetäsis korin väriin.
    Sitten se takaluukun "valolista" on halki, jos jollain ehjää ni tarjotkaa.

    Sisusta:
    Musta nahkasisusta kohtuullisen asiallisessa kunnossa.Mutta vikojakin on .
    Hantin oven avaus ei tunnu sisäpuolelta toimivan, pitää ovipahvi repiä irti, kertokaa vaikka miten lähtee ennen kun koitan ja rikon sen.
    Sitten kaikki sisävalot on pimeenä ja siitä edestä se sisävalon katkasija puuttuu, jos jollain ylimääräsenä ehjää valoa niin saa tarjota.
    Kuskin oven kaiuttimen ritilä mysös joskus hukkunut ja sellaisesllekkin olis tarvetta.

    Tekniikka puolella ei mitään lastua ihmeellisempää ole ja tuntuu silläkin ihan kivasti liikkuvan, ainakin ennen kun siihen tottuu.
    Semmonen feelu on jossain, että joskus saattaa vilkuttaa mittaristossa (!) Valoa, elikkä jarruissa jotain? Läheskään aina ei tuota kumminkaan tee.

    Kesärenkaille ja vanteille olis myös tarvetta. jakohan on 5x112, ET:tä en tiedä mutta joku viisampi sen varmaan kertoo? :D

    Pitäis varmaan ACF:n jäseneksikin viittiä liittyä ni sais kans audiin ne kilvenaluset ja olis mukavempi kirjotella ja muiden lukea kun sais tämän projekti kertomuksen kuvilla höystettyä.
    Viimeksi muokannut jünther; 8.5.2013, 19:58.

  • #2
    Sen etuoven sisäkahvan toimimattomuuden voi aiheuttaa vaijerin irtoaminen.

    Tämän toteamiseksi pitää se iso muovikahva irroittaa, jonka jälkeen sähkölasien kytkimellä varustetun läpyskän saa irti ja sen jälkeen itse kahvan. Vaijeri on kahvassa kiinni sellaisella peltisellä sokalla.

    Jarruihin voi auttaa abs-kehien ja anturien puhdistus. Jos siis absit rutisee liian tehokkaasti?

    Comment


    • #3
      Noin vähä aattelinki, että sieltä vaan se vaijeri irti. Kahtelen huomenna jos vaikka sais toimimaan.

      Noista en sitten tiedä toimiiko absit liian "tehokkaasti". Aiemmin ei toiminnut ollenkaan (kuulemma) ja sieltä konehuoneesta sen Absin boxin kyljestä ent. omistaja puhdiseli jotain liitintä ni alko ne toimimaan, ja tänään myöhemmin alko se valo vilkkua. EI muuten paha, mut se piipitys laittaa vituttamaan.

      Onko muuten ihan normaalia ku käynnistää auton ni aluks kierrokset tekee semmosen nopean "pompauksen" ja sen hälkeen tasantuu ihan normaaliin? muuten käy aina ihan nätisti.

      E:Jos jollain on muuten tuommosta hopeaa s6 etupuskuria ni tarjotkaa ihmeessä, Säleikköä en tarvii.
      Viimeksi muokannut jünther; 24.2.2013, 21:44.

      Comment


        #4
        On ihan normaalia että rykäsee käynnistyksessä.

        punainen (!) on merkkinä joko jarrunesteen loppumisesta tai liian vähästä paineesta tehostuspiirissä. Ensimmäinen viittaa vikaantuneeseen pinnankorkeusanturiin (jos siis jarrunestettä riittävästi) ja toinen pommin kuolemaan.

        Comment


        • #5
          Tuon katoin ihan ekana, että on riittävästi nestettä. Jos olis tuo pommi hajalla ni eikö se sillon tulis joka kerta? Ja eikös jarrut olis hieman jäykät? Tuntuma niissä kuitenkin ihan Ok. Se on vissiinkin melko kallis paukku vaihtaa se pommi? Syytä toivoa, että on vaan siinä anturissa vikaa.

          Comment


            #6
            Ei se pommi nyt niin kallis paukku ole vaihtaa, niitä saa tarvikkeena Custom Auto Craftilta. Eikä se pommi aina kiukuttele jatkuvalla syötöllä, oma 2.2T kestää rata-ajoa ihan hyvin, vaikka huutaakin paineista lähes heti sammutuksen jälkeen.

            Comment


            • #7
              Taidan huomenna tutkailla jos vaikka auttais kun ihan vaan putsailee sen tasoanturin. Jos ei apua ole niin tilailla sitten samalla se pommi kun noita jakopään hilppeitä. Tossa kyselin jo aiemmin, ni oliskos kuitenkin se jarrupoljin jäykempi jos pommi olis paaskana? vai tekeekö vaan niin vähän kiusaa etten tajua sitä :D Ja paljonkas semmonen pommi sitte kustantaa? En löytäny tuolta CAC:n sivuilta.

              Comment


                #8
                Kun sammutat auton, niin montako kertaa voit polkea jarrua ennen kuin poljin muuttuu kovaksi?

                Comment


                • #9
                  2-3 kertaa kun polkasee ni rupee olemaan. Normaalia? Nyt on kans tuo oven avaus korjattu, oli lukon päästä koukku irti, vittumainen homma, mutta nyt toimii.

                  Semmosen huomasin tossa kans, että oikean puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi. Jos jollain uutta säätömoottoria ni tarjoilkaa.
                  Jäähdytysnestettä tuntuu kans vähän häviävän, toivotaan, että vesipumpussa häiriö, ei tosin jää maahan jälkeä. Ei kai vaan kansi halki? :S Ei ainakaan öljyn sekaan mene.

                  Comment


                  • #10
                    Taitaapi olla pommi vainaa:

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...33&postcount=7

                    Comment


                    • #11
                      Jouduitko irrottamaan ovipahvin tuon kahvan korjaamiseksi? Omastani yritin pahvia saada irti, mutta en keksinyt miten sen saisi ehjänä irti.

                      Comment


                      • #12
                        Justiinsa juu. Kuinkakohan "pehmeitä" noiden 20 polkasun kuuluu olla? Tossa kuitenkaan ihan kovaksi mene. mutta jäykistyy kyllä kun muutaman kerran sotkasee.

                        OlliT :
                        Kyllä oli ovipahvi irti.
                        Sen Olitkin tuolla opasastanut miten ne kahvat lähtee, ja ne ovipahvin etu ja takapäästä olevat ruuvit oot varmaan ottanu irti? Itekki niiden jälkeen vielä hetken ihmettelin, mutta kun otat sen oven avauskahvan irti niin siinä alla on vielä yks ruuvi, vähän vaikea tarkemmin selittää.Sen jälkeen vaan nostaa ovipahvia ylöspäin ni lähtee irti.

                        Comment


                          #13
                          Sen 20 polkaisua pitäisi tehtaan ohjeen mukaan pystyä painamaan jarrua samoin kuin koneen käydessä.

                          Comment


                          • #14
                            Ja CAC:llä ei taida atm olla pommeja myynnissä? Pari-kolme sataa on hinta kuitenkin saksasta haalattuna korkeintaan.

                            Comment


                            • #15
                              Joo no pitänee miettiä keväämmällä :D Ei tosiaankaan läheskään joka kerta tee tuota. Tänään teki kerran. Osaisko joku sanoa mistä nämä useiten tuota jäähdytys nestettä sitten hukkaa? Hyvin ikävää jos on kansi halki.

                              Comment


                                #16
                                Lämppärin kenno vuotaa ainakin sillä tavalla että huomaa vasta märästä lattiamatosta.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuota en ole tullut ajatelleeksikaan, Ohan siinä vähän hommaa vaihtaa, mutta mieluummin kuitenkin ehkä se kun toi kansi. Vaikka kannen vaihto menis melkeen samalla kun jakopää. Onko noi lämppärin kennot minkähintasia?

                                  Comment


                                    #18
                                    Tai jälkijäähy pumppu vois olla vuotoon syyllinen, vai onko näkymätön vuoto. Ei siis jätä jälkiä hankeen. :)

                                    Comment


                                      #19
                                      tai sitten niinkuin omassani, syylari vuotaa, mutta ei jätä jälkiä, koska tykkää haihtua heti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        quattro 20V:
                                        Joo. Ei jätän jälkiä minunkaan auto hankeen, heitän vielä tähän kysymyksen, mistä tuon löyttää? Auto ollut 2 pv. ni ei ole tullut hirveesti tutustuttua.

                                        qedu:
                                        Uskaltaiskohan sinne kokeilla ihan jos tommoset pikkuvuodot vaikka menis umpeen tuolla syylärin paikkaus aineella?

                                        Comment


                                          #21
                                          Oma vuoti nestettä kaansipahvin välistä ulos pakosarjan puolella aina puolilämpimänä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Paikkausaineella voi kätevästi saada kokonaan tukkoon jo valmiiksi tukkoisen lämppärin kennon. Ja turbon vesilinjat jos oikeen yrittää. Nuo oli edellinen omistaja ranettanut ex-urssista.

                                            Toisaalta kun sen lämppärin kennon sitten vaihtaa, niin voi sitten huoltaa ne läppämoottorit samalla, niistä joku kuitenkin on vikatilassa ja kun sen porsineen ahtimen vaihtaa, niin voi samalla päivittää...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Taidan siis jättää paikka-aineet laittamatta :D Olis kiva tietää mistä mahtaa vuotaa ni olis helpompi paikatakkin vuoto :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jälkijäähypumppu on kuskin puolella imusarjan alla. Muovinen musta kötöstys n. paisarin kohdalla pituussuunnassa.
                                                Lämppärin kennon vuodon voi kokeilla lattiamaton yläosasta hapuilemalla ihan kädellä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jälkijäähypumput ovat tavanneet olla sellaisia, että jos siihen koskee niin se räjähtää sirpaleiksi. Siispä kannattaa hankkia jo varmuuden vuoksi uusi, jos sen kanssa meinaa touhuta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei siinä jälkijäähy pumpussa ainakaan mitään näkyvää vuotoa ole. Pitää noita mahdllisia vuotokohtia paremmalla ajalla tarkemmin tutkailla, jos nyt edes vuotaa. tuntuu tuo nesteen taso muuttua yllättävän paljon koneen lämpötilan mukaan.

                                                    Eikö näissä ollu ahdot vakiona jtn 1,1 barin luokkaa vai mitä se oli? Näyttää mittari 2,3bar eli taitaa todellisuudessa olla ylipainetta tuo 1,3 ja joku lastuhan tässä piti kait olla, mitään dokumenttia siitä vaan ei ole.

                                                    Tänään tuli haettua vakuutuksiakin autoon, Olin yllättynyt. Hirvi, Palo, Varkaus, Iltivalta, oli alle 140e vuodessa.
                                                    Viimeksi muokannut jünther; 26.2.2013, 23:21.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jos jollain Nyt siis ylimääräsenä a6/s6 tommosta hopean väristä etupuskuria ni tarjotkaa äkkiä. Meen huomenna näyttämään autoa maalarille ni maalaan sen sitten samalla ellen jostain parempaa löydä. Samalla saa sitten puskurin alaosat korin väriin.
                                                      Tyhmä kysymys, mutta onko s6 jo kaikissa kauko-ohjattava keskuslukitus?
                                                      Viimeksi muokannut jünther; 27.2.2013, 17:14.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Re: Audi S6 2,2T

                                                        A6 puskuri on huonosti sopiva pulleiden poskien takia

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aivan niin, Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, Kuitenkin s6 puskuria saa tarjota, Värikoodi oli muistaakseni LY7M

                                                          Ja onko jollain tietoa onko jo kaikissa tän ikäsissä s6 kauko-ohjattava keskuslukitus. Multa nääs puuttuu toinen avain ja siinä ei ainakaan ole kauko-ohjausta, ni meinasin, jos tämä on vaikka vara-avain. Sitten kun uutta tilailee ni vois kauko-ohjattavan tilata, jos tässä autossa semmonen ominaisuus on.
                                                          Viimeksi muokannut jünther; 27.2.2013, 20:35.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Oliko se niin että tehtaan kauko-ohjaus oli se infrapuna ohjaus ja silloin olisi B-pilarissa se luku silmä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X