Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 1,9tdi webaston asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 1,9tdi webaston asennus

    Audi A4 1,9 tdi 2005:een ei ilmeisesti saa lainkaan lohkolämmitintä, säteilijän kylläkin, joten edessä on webaston asennus. Olen tilaillut muutaman bensawebaston Saksasta ja asennellut itse, mutta tähän automalliin en ole löytänyt mallikohtaisia asennussarjoja. Mistäpä olette noita hommailleet? Miten vaikea tuo automaatti-ilmastoinnin ohjaus on tehdä? Sanovat ettei sen onnistuminen asentajallekaan varmaa, joten miten käy kotiasentajan =)?. Manuaali-ilmastoinnit olen saanut toimimaan, niissähän ei mitään erikoista olekaan.

    Löytyykö kokemusta siitä, että käyttää itse asennetun webaston liikkeessä säädössä jotta saa takuun voimaan? Tekevätkö ne vain tätä säätöä, vai haluavatko asentaakin itse?

    Mahtaako keneltäkään löytyä muita kuin saksankielisiä asennusohjeita tähän malliin?

    #2
    Tuohon se on aika helppo asentaa ihan perus-autosarjalla. Perus-sarjassa on rele, jota ei tarvita. Releen ohjausjohto pujotetaan ilmastoinnin taakse yhteen vapaaseen pinni-paikkaan niin se on siinä.

    Ebaystä minä olen noita ostellut.

    En ole säätänyt CO2-määriä webastoista, ei ne siitä rikki ole menneet ainakaan vielä. Tuon säädön voi tehdä itsekin Webasto Thermo Test softalla ja KKL-johdolla.

    Lämmittimen mukana tulee monikielisiä asennusohjeita, ja kahan sivuilla löytyy jotain. Haulla on tästä aiheesta paljon lisää tässäkin foorumissa.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta, haraldh. Tuossa perusasennussarjassa on oman kokemukseni mukaan vain K3-rele, tarkoitatko että se on tarpeeton? Ohjeissa sanotaan, että tuolta releeltä tuleva punainen eristetään ja jätetään käyttämättä, ja musta liitetään D-liittimen 10. pinniin. Jossakin tämän foorumin ohjeessa oli, että tähän pinni-liitokseen pitää ostaa joku 6 euron johto merkkiliikkeestä, pitäneekö paikkaansa, vai onko pinnissä valmiina johto?

      Tuo KKL-johto on kuvien perusteella erilainen kuin kuvittelin. Eikös näitä jälkiasenteisia webastoja tutkita vain sen keltaisen johdon liittimen kautta?

      Comment


      • #4
        Eberissä ei ainakaan tarvi relettä laittaa ollenkaan. Eberissä punamusta johto suoraan ilmastoinninpaneelin 10 pinniin.

        Ilmastoinninpaneelin tulevan johdon osanumero 000 979 121 E.

        Comment


        • #5
          Itse olen kanssa katsellut tuohon A3:seen webastoja ja ainakin tuolta saa tilattua mallikohtaisella asennussarjalla (ja mukana tulee myös mallikohtaiset asennusohjeet, varmaan voi kysyä saako ohjeet Lontooksi):

          http://www.standheizungs-shop.de/Sta...I-::75421.html

          Comment


          • #6
            Kiitos vinkistä, miccou. Sain tuosta kaupasta tarjouksen thermo top c:stä, mutta nyt huomasin, että heidän sivuillaan A4 1,9:iin myydän myös tt-e:tä. Onkohan se riittävän iso tähän myllyyn? Hintaa olisi lähes 200 euroa vähemmän kuin c-mallilla!

            Olen asennellut noita thermo top e:tä kahteen 1,6 litraiseen bensamyllyyn, ja niissä se on ollut juuri tarpeeksi tehokas. Ehkä se riittäisi myös tähän 1,9-litraiseen.

            Comment


            • #7
              Mikä nyt on kenellekin tarpeeksi. Mutta 4.2kW:lla kyllä A4 lämpeää sujuvasti. Sisätilojen lämpeämiseen vaikuttaa enemmänkin miten kovalla ilmastointilaite suostuu puhaltamaan automaatilla silloin kun sitä ohjataan lisälämmitinkarvasta.

              Comment


              • #8
                Mä asentelin just BEX koneiseen B6:een kännykauko-ohjattavan (a`la 3310), voisin kirjoitella ohjeet kuvineen koko proseduurista jos on tilausta?
                Ebaysta mäkin olen ostellut, toi käytettynä ja uusilla letkuillta 251€. 679€ tais olla kellolla halvin uusi. Käytetyissä aina voi olla huollon tarvetta, että melkein suosittelen sitä tehdasuutta samantien.

                Ensihätään tuossa on kokoelma linkkejä mitä olen kerännyt omaa hommaa varten, noilla pääsee aika pitkälle.
                Kuskinpuolen runkopalkkiin kannattaa melkein laittaa se lämmitin, porakärkiruuveilla kiinni.

                B8 3.0Tdi
                Webasto E46 bemariin
                Golfiin webaston asennus
                Verhoilujen purkuohjeita
                Lisää purkuohjeita

                Asennusohje B6 (pdf)
                Klimatronicin kytkentä (pdf)

                Omasta hommasta pari kuvaa,
                läpivienti Ecun haitariputkesta
                Jalkatilassa askartelua
                B4WSC paikallaan, järeistä kulmaraudoista hitsailtu T-mallisessa telineessä puoliksi runkopalkin päällä.T-kannakeessen millin pellistä U-mallinen kehto itse laitteelle.
                Harmi kun en telineestä muistanut kuvaa räppäistä. Letkulämppäri vähän asetti haasteita tuon mahduttamiselle, siksi pystyasennossa noin. Ja tuo BEX on siitä haastava että kaksi välijäähyä ja joka paikassa ilmaputkea sun muuta.
                Viimeksi muokannut kontio; 25.2.2013, 11:08.

                Comment


                • #9
                  Kiitokset kontiolle hyvistä linkeistä. Näillä eväillä pitäisi ryhtyä viikonloppuna hommiin. Tässä B7-sedanissa tankin huoltoluukku on ilmeisesti oikeasti takakontissa eikä penkin alla? Yhdeltä kaverilta jo kuulinkin, että huoltoluukun rengas irtoaisi ihan naputtelemalla. Onko muilla vastaavat kokemukset vai pitäisikö lainata korjaamolta avaustyökalu valmiiksi? Ja ilmastointipaneelin irrottamiseksi ei tarvitse irrottaa soitinta?

                  Comment


                  • #10
                    Uskoisin, että se huoltoluukku kyllä sijaitsee B7:ssakin takapenkin alla. B6:ssa kontin puoleinen luukku aukaisee näkymän tukivarren yläpäähän.

                    Ainakin kolmesta B6 on auennut rengas ihan isolla talttapääruuvarilla ja vasaralla. 1-din soittimilla varustetut ilmastoinninpaneelit lähtee ihan vetämällä irti, eli kynnet vaan ilmastoinnin näytön alareunan listan väliin ja vetää pois.

                    Comment


                    • #11
                      Ainakin B6:ssa etuvedossa huoltoluukku on nimen omaan kontin puolella, joten olettaisi B7:ssä olevan samoin. Quattroissa takapenkin alla.

                      Comment


                      • #12
                        Eipä tosiaan tullut tuota asiaa aatelleeksi, että etuvetoisessa on toisin. Kaikki ollu aina nelikkoja ku joutunu jotaki touhuaan :D

                        Comment


                        • #13
                          Webasto on nyt asennettu, kiitokset vain vinkeistä kaikille. Tankin huoltoluukku oli kontissa, ja ulkokehäkin lähti nätisti avautumaan, kun malttoi naputella rauhallisesti.

                          Yksi bonuskysymys on kuitenkin luvassa. Autoon asennettiin myös defan akkulaturi, ja autoa pidetään säännöllisesti roikassa, jotta akku ei hyytyisi pätkäajon ja webaston summana. Nyt näyttää siltä, että kun auto on roikassa, webasto toimii, mutta sisätilan puhallin ei toimi eikä ilmastointipaneeliin syty valot. Kun roikan näppää irti, sisätiloissakin alkaa tapahtua. Tässä yhtälössä ei mielestäni ole mitään järkeä!? Löytyisikö keneltäkään edes valistuneita arvauksia? ;)

                          Comment


                          • #14
                            Sama homma -06 touranissa. Liittynee siihen ohjelmoitavaan releeseen, itellä käytössä ctekin laturi. Rele jää pärisemään mutta ei vedä...?

                            Comment


                            • #15
                              B7:ssä ei tuota Petrickin mainitsema relettä tarvitse, joten tuskin liittyy tuohon ellei Timo ole asentanut webastoaan releellä.

                              B7 on jo väylällä, joten siinä saattaa olla latauksen tunnistus kuten B8:ssa, joka rajoittaa auton toimintoja. Viisaammat voivat valaista asiaa.

                              Comment


                              • #16
                                Asensin webaston sen omalla johtosarjalla, jossa on rele. Autokohtainen asennusohjekin neuvoi käyttämään relettä, joten en osannut jättää sitä pois.

                                Kannattaako rele nyt siis jotenkin ohittaa? Jos näin, niin kuka osaisi neuvoa, kuinka se tehdään?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei ole releestä mitään haittaa. Ongelmia on jonkun verran ollut ohjelmoitavissa IPCU-releissä. Webaston perus asennussarjan rele on tavallinen 5-napainen, jossa ei ole mitään älyä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Täytyy vielä päivittää sen verran, että homma on juuri kuten jad arveli: releestä ei ole mitään haittaa. Webasto, sisäpuhallin ja akkulaturi toimivat kukin erikseen ja yhdessä kuten pitääkin. Kiitokset neuvoista.

                                    Vinkki sellaisille, jotka aikovat asentaa webaston ko. autoon: tankin huoltoluukun kansia on samassa mallissakin erilaisia, joten asennusta ei voi tehdä kaikissa tapauksissa ilman metallista tankkiotinta. Kaikissa kansissa ei näet ole valmista "pilliä" letkua varten. Tätä eivät kaikki webastojen myyjätkään tiedä, joten kannattaa tarkistaa asia ennen kuin... ;)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X