Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottori täristää tyhjäkäynnillä lämpöisenä 2,0tdi A6 2006

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottori täristää tyhjäkäynnillä lämpöisenä 2,0tdi A6 2006

    Olisikohan tässä joku sähkövika (johdinsarjassa suuttimiin) vain kyseessä, koska muuten ei mitään ongelmia kiihdytyksissä yms. ? Kylmänä tyhjäkäynti tasainen ja normaali myös käynnistyminen kylmä/lämmin täysin moitteeton. Luin jotain vanhaa keskustelua, missä takuuseen vaihdatettiin puoli autoa, mutta jäi epäselväksi mikä loppujen lopuksi oli oikea korjaus. Itse en viitsisi viittä tonnia tällaiseen uhrata, koska ei haittaa ajamista, ainoastaan häiritsee välillä kaupunkiajossa.

    Aikaisemmin sain 1,9 tdi A4 vm.2002 käyntihäiriöt kuntoon vain irrottamalla johdinsarjan ja puhdistaen/kiristäen liitokset. Korjauksen jälkeen toiminut jo reilu 100k km ihan ok. Noita suuttimia tuntuu vaihdatettavan asiakkaalta monesti automaattisesti.

  • #2
    Itsellä on samanikäinen auto samanlaisella koneella ja se tekee juuri samalla lailla eli täristää hiukan välillä tyhjäkäynnillä lämpimänä. Olen ymmärtänyt keskusteluja luettuani, että se on normaalia ja en oo sitte ressannu sitä. Hankalaa vaan tietää, että missä menee se normaalin ja vian raja ku on täällä jotku puhunu kovasta ravistelustakin?

    Lisäyksenä vielä, että mikäli oon ymmärtänyt oikein niin 140 heppasessa koneessa ei oo suutinongelmia, ainakaan BRE koneessa...näin tällä foorumilla joku mulle vinkkas.
    Viimeksi muokannut kramer; 18.12.2012, 23:35.

    Comment


    • #3
      Ominaisuudeltahan tuo ilmeisesti vaikuttaa kun niin monella samanlaista kokemusta. Täytynee ajella vaan luottavaisena eteenpäin ja ehkä jossain vaiheessa puhdistella johtoja. Jossain kerrottiin auttaneen myös EGR:n tiivisteen vaihtaminen pienempään 9mm reikään. Joku ohjelmointi voisi tietenkin myös vaikuttaa, mutta kun muita käynti/kiihdytys/kulutus ongelmia ei ole niin ei viitsisi ehdoin tahdoin mitään korjata huonommaksi.

      Comment


      • #4
        Tuttua tarinaa kakslitraisen tiimoilta. Profiilin a6 oireilee nykimällä tasakaasulla etenkin kylmänä. Suuttimissa ei ole samoja ongelmia kuten tehokkaammassa piezopumpparissa.
        Autoa on softattu nyt kolme kertaa, eikä vieläkään toimi kunnolla.
        Oma kantani on että jos tämän kaltaisissa vehkeissä alkavat ko. viat muuttua ominaisuuksiksi, saattaa alkaa heijastumaan markkinaosuuksiin :)
        Viimeksi muokannut vitonen; 19.12.2012, 11:44.

        Comment


        • #5
          Nyt lähtee kytkin vauhtipyörineen vaihtoon koska alkoi kuulua hinkkaavaa ääntä kovista kierroksista kytkintä painaessa pohjaan. Saa nähdä vaikuttaako tuon kaksoismassa vauhtipyörän vaihto tuohon tyhjäkäynti tärinään. Olisiko jollain vinkkejä mitä kannattaisi samalla tutkia tuon tyhjäkäynti tärinän suhteen?
          Viimeksi muokannut hmlah; 5.4.2013, 15:48.

          Comment


          • #6
            Mulla oli just ennen ostoa vaihettu kytkin vaihtopyörineen ja kyllä se silti täristää lämpimänä.

            Comment


            • #7
              Varmasti ihan selkeitä kohteita tässä mainittu, mutta kannattaa vielä ne moottorin ja vaihteiston tukikumit tarkistaa. Moottoritukikumieissa on vielä lisäksi se sähköllä säätyvä jäykkyys (magneettinen öljy sisässä), jota ECU säätää kierrosten mukaan, jotta värinät saadaan minimoitua. Todennäköisesti tuosta jää vikakoodi, mutta ainakin kannattaa tarkistaa.

              Comment


              • #8
                Magneettinen öljy? - onko se sitä mitä propusta tulee yleensä konerikon jälkeen ;)

                Comment

                Working...
                X