Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Älypuhelin huollossa neljättä kuukautta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Älypuhelin huollossa neljättä kuukautta

    http://www.iltalehti.fi/digi/2012101716215605_du.shtml

    Jakakaa tätä niin kuin huomista ei olisi.


    Kyseessä siis oma keissini joka kaipaa kaiken huomion mitä maailmalla on antaa. Kiitos jo etukäteen.
    Viimeksi muokannut tumpsi; 18.10.2012, 11:20.

    #2
    Luin tämän ja tuli mieleen nimim. metsässä:n kokemus Asuksen huollosta :( !!

    Comment


    • #3
      Jooh PC-puolella homma on tökkinyt jo pitkään. Itselleni ei ole sattunut sieltä huonoja kokemuksia, mutta kyllä tämä oli tasan viimeinen kerta kun mun talouteen tulee Asus.

      Comment


        #4
        Mie oon käyttänyt Asusin emolautoja jostain vuodesta 1995 lähtien kun kokoilin ekan P120:sen. Sen ostin aikoinaan Artechosta, joka on taustamoottorina Verkkokauppa.com:issa.

        Ehkä toistakymmentä takuukeissiä asuksen lautojen kanssa näinä vuosina, milloin mitäkin vikana, pamahtaneita elkoja, yms. Ei kertaakaan mitään ongelmia huollon kanssa - useimmiten korjauksena ollut suoraan uusi lauta.

        Mutta toi puhelimen keissi kuulostaa ihan älyvapaalta kuluttajan kannalta vaikkei olekaan takuujuttu.

        Comment


        • #5
          Mitä ihmeellistä tässä on? Laite on rikottu ihan itse, ja pitäisi uutta laitetta saada tilalle? - Eikö ne suostu uutta laitetta sulle myymään vai missä vika? Miksi operaattoria asian pitäisi kiinnostaa ylipäätään?

          Eikö uusia laitteita saa enää rahalla kaupasta?! Vai mikä nyt oikein on ongelmana..

          Kotivakuutus toki on minusta sellainen, joka korvaa ennalta odottamattomia, yllättäviä vahinkoja..

          Comment


            #6
            Eihän tässä nyt ole kyse siitä, etteikö uutta voisi ostaa tms. Kyse on siitä, että huolto on venynyt aivan liian pitkäksi. Jos hajotat autostasi jotain ja se lojuu korjaamolla kolme kuukautta, niin ostatko tyytyväisenä uuden, koska se nyt vain on niin?

            Comment


              #7
              Tuntuu että vähän sama homma se on kaikkien marginaalimerkkien huoltojen kanssa. Asus on niin noviisi puhelimissa etten yhtään ihmettele ettei jälkihoito pelaa samaan malliin kuin jollain Samsungilla.

              Asuksen komponenttipuolen takuuasiat (ne vähät mitä on ollut) on hoitunut aina hienosti. Koneiden huolto- ja takuukeissit kestää välillä ihan järjettömän kauan. Meillä on töissä yksi keissi vieläkin avoin kun kesäkuussa lähetettiin Asuksen pöytäkone maahantuojalle takuuvaihtoon (kovo uudessa koneessa rikki heti paketista nostaessa).

              Pakko silti todeta että kuluttajaläppäreistä Acerin ja HP:n koneita lähtee kymmenkertaisia määriä Asukseen verrattuna takuuhuoltoon eli minun mittapuulla Asukset ovat edelleen aika hyviä koneita. Itselle ostin silti viimeksi Fujitsun kun se on vielä parempi :)

              Comment


                #8
                Hieman on samoja merkkejä havaittavissa kuin mun läppärin huolto, tosin tomilla on mennyt vielä "paremmin".

                Siis hyviä laitteita nämä asuksen vehkeet, mutta huolto pilaa homman. Itse käytän mielummin esim HP:n läppäriä 2-3 kertaa huollossa kunhan sieltä tulee 2-3viikon sisällä läppäri takaisin ehjänä. Asuksella saat käyttää läppäriä 2-3kertaa huollossa saman vian takia, sekä kukin kierros kestää sen 3viikosta näköjään reiluun kolmeen kuukauteen..

                HP:lla on kuitenkin suomenmaassa noita huolto pisteitä (käsittääkseni) joten omalla tapaa helpompaa asioida niiden kanssa.

                Comment


                  #9
                  Oma HP:n läppäri oli vajaa vuosi sitten takuuhuollossa n. 4 kuukautta. (HP:n keskushuolto Infocare Vantaalla).

                  Ostin kuitenkin samantien jo uuden koneen, joten mielenkiinnolla seurasin, että kuinka kauan ne sitä meinaa korjata... Joulukuussa vein huoltoon ja maaliskuun lopussa sain koneen takaisin.

                  Comment


                  • #10
                    Kotivakuutus ei korvaa penniäkään ennen kuin loppulasku on selvillä - eli sama odotus senkin suhteen. Jutun julkaisusta meni alle viisi minuuttia, kun puhelin soi. "XYZ tässä Asukselta hei..." Tarjosivat laitteen ostohinnan hyvitystä miinus huoltokulut. Mielestäni täysin kohtuuton tarjous,mutta kun eivät muuhun tinkaamisesta huolimatta suostuneet, hyväksyin sen.

                    Kolme ja puoli kuukautta on kuitenkin puolitoista ikuisuutta kun mobiililaitteista puhutaan. Toki olen itse särkenyt laitteen, mutta hei 15 viikkoa lasinvaihtoon??? Kamoon... Samsung tarjoaa lasinvaihtoa kolmanneksella Asuksen hinnasta, ja tekee työn myös ODOTTAESSA jos maksaa jonkun ekstramaksun.

                    Nyt odottelen Saunalahden yhteydenottoa hyvityksen tiimoilta (valmistaja hyvittää tukkurille, joka hyvittää jämylle, joka hyvittää asiakkaalle), toivottavasti siellä on tällä kertaa vähän tasokkaampi ymmärrys kuin aikaisemmilla kerroilla.

                    Comment


                      #11
                      Siis joudut maksamaan remonttikulut mutta et saa laitetta takas? Kukas sen sitten saa? Nythän se loppulasku tosin on selvillä ja voit loppuja yrittää vinkua sitten vakuutusyhtiöstä. Toivotaan että tässä tapauksessa joku ottaa asian hoitaakseen mutta normaalisti nuo valmistajan hyvärit tukkurille ei tapahdu sitten ihan hetkessä. Hyvityksen saaminen sinne lähikauppaan asti saattaa ihan hyvin kestää vielä viikkokausia.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                        Kolme ja puoli kuukautta on kuitenkin puolitoista ikuisuutta kun mobiililaitteista puhutaan. Toki olen itse särkenyt laitteen, mutta hei 15 viikkoa lasinvaihtoon??? Kamoon... Samsung tarjoaa lasinvaihtoa kolmanneksella Asuksen hinnasta, ja tekee työn myös ODOTTAESSA jos maksaa jonkun ekstramaksun.
                        Korjaan, Samsungin alle vuoden ikäiseen luuriin saa näytönvaihdon kolmannekseen hinnasta odottaessa ILMAN LISÄMAKSUA! BTDT. :) Tsemiä vääntöön, toivottavasti selviää!
                        Viimeksi muokannut Micce84; 18.10.2012, 09:22. Perustelu: edit

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                          Siis joudut maksamaan remonttikulut mutta et saa laitetta takas? Kukas sen sitten saa? Nythän se loppulasku tosin on selvillä ja voit loppuja yrittää vinkua sitten vakuutusyhtiöstä. Toivotaan että tässä tapauksessa joku ottaa asian hoitaakseen mutta normaalisti nuo valmistajan hyvärit tukkurille ei tapahdu sitten ihan hetkessä. Hyvityksen saaminen sinne lähikauppaan asti saattaa ihan hyvin kestää vielä viikkokausia.
                          Niin. Vakuutusyhtiöstä saa toki sen 50 euroa (omavastuu 150e), mutta aika laiha lohtu vaivaan yms. nähden. Melko erikoinen kuvio kaikenkaikkiaan, mutta eipä tässä nyt auta kuin odotella Saunalahden yhteydenottoa.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja mjarvine Näytä viesti
                            Mitä ihmeellistä tässä on? Laite on rikottu ihan itse, ja pitäisi uutta laitetta saada tilalle? - Eikö ne suostu uutta laitetta sulle myymään vai missä vika? Miksi operaattoria asian pitäisi kiinnostaa ylipäätään?

                            Eikö uusia laitteita saa enää rahalla kaupasta?! Vai mikä nyt oikein on ongelmana..

                            Kotivakuutus toki on minusta sellainen, joka korvaa ennalta odottamattomia, yllättäviä vahinkoja..
                            Käännetäänpä tämä asia rinkulakielelle.

                            Ennakkotilasit uuden Audi A8 -lippulaivamallin heti kun se oli mahdollista. Tehdas toimittaa hienoimman tuotteensa sinulle ensimmäisten joukossa. Seuraavana viikonloppuna viet lapsesi Ti-Ti Nallen taloon, ja parkkipaikalla lipsautat kirveellä tuulilasiin, joka menee vaihtokuntoon. Hammasta purien kierrät nalletalon läpi ja esittelet kaikki Ti-Tin kaverit kolme ja viisivuotiaille naperoillesi. Kotiuduttuasi viet uuden ja hienon kulkineesi merkkihuoltoon, joka on auki seuraavan kerran kahden viikon kuluttua. Rikkinäinen autosi odottaa parkkipaikalla tämän ajan. Huolto on mahdollista vain Audi Centerillä, koska muualla sitä ei saa huoltaa takuuehtojen piirissä. Auto laivataan Ingolstadtiin korjattavaksi.

                            Kuluu 15 viikkoa. Auto jonka lainaa makselet joka kuukausi, makaa edelleen pajan nurkassa. Sähköposteihin ei ole vastattu enää viikkokausiin. Toimitusajoista on valehdeltu useita kertoja. Maahantuojaa, valmistajaa, eikä huoltoliikettä tunnu kiinnostavan asia ollenkaan. Tämän samaisen ajanjakson aikana Audi julkaisee faceliftin ostamastasi A8:sta, eikä vanhaa enää myydä.



                            Tuhannen taalan kysymys:
                            käytätkö kaikki mahdolliset keinot asioiden nopeuttamiseksi, vai menetkö Audi Centeriin tilaamaan uuden auton?
                            Viimeksi muokannut tumpsi; 18.10.2012, 11:40.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Micce84 Näytä viesti
                              Korjaan, Samsungin alle vuoden ikäiseen luuriin saa näytönvaihdon kolmannekseen hinnasta odottaessa ILMAN LISÄMAKSUA! BTDT. :) Tsemiä vääntöön, toivottavasti selviää!
                              Meinasin itsekkin korjata tuon, nimimerkillä näyttö vaihdettu, sekä vanhan sai mukaan jonka myin 30e eteen päin. Eli 330e tuli loppupeleissä maksamaan tuo oman näytön vaihto :)

                              Mutta takaisin asiaan. PC-puoleleta ei ole Asuksesta pahaa sanottavaa. Mutta on tuo 15 viikkoa ihan kohtuuton aika jo, oli kyseessä mikä tahansa kulutustavara.

                              Comment


                              • #16
                                Minulla oli viimevuonna Nokia N900, joka yhtäkkiä lopetti SIM-kortin tunnistamisen. Googlailun jälkeen selvisi, että ongelmaa on ollut muillakin ja kyseessä on joku valmistusvika/tyyppivika joka kuuluu takuun alaisuuteen. Vein puhelimen huoltoon, josta parin päivän kuluttua soitettiin että puhelin on lähetetty eteenpäin korjattavaksi. Pari viikkoa kului eikä mitään kuulunut, soittelin huoltoliikkeeseen johon puhelimen vein mutta he eivät osanneet auttaa, sanoivat että pitää olla yhteydessä Nokian pääkonttorille. Soittelin sinne, mutta siellä osasivat sanoa vain, että puhelin on Tsekissä jossakin Nokian tehtaalla/korjauspajassa. Pari kuukautta kului ja soittelin välillä Nokialle, mutta sieltä sain todella niukasti tietoa puhelimen kunnosta. Loppuvuodesta kyllästyin totaalisesti käyttämään Nokia C2 puhelinta, jolla ei pystynyt kunnolla edes surffailemaan netissä, ja tilasin uuden puhelimen. Jouluna sain uuden puhelimen ja käytin sitä tyytyväisenä unohtaen koko N900. Talvella sitten yhtäkkiä huoltoliikkeestä lähettivät tekstarin, että puhelin on noudettavissa. Kävin liikkeessä ja sieltä antoivat kouraan E7. Noh, eipä minulle enään käyttöä tuolle ollut kun minulla oli jo Samsungin huippumalli. Myin E7:n pois.

                                Koko tämä prosessi kesti siis noin kolme kuukautta, josta lähes kaksi kuukautta käytin Nokia C2. Oli aika vaikeat kuukaudet kun olen tottunut, että puhelimella voi tehdä muutakin kuin soittaa ja laittaa tekstareita. En ymmärrä, miten voi kestää kolme kuukautta tuommoinen, enkä edes saanut samaa puhelinta takaisin, en edes saman mallista, vaan antoivat tilalle jonkun Symbian-puhelimen joka ei itseäni kiinnosta pätkääkään. Ei enään koskaan Nokiaa.

                                Comment


                                  #17
                                  N900:a ei ole ollut siihen aikaan enää missään varastossa josta antaa vaihtolaitetta. Jos alkuperäisen korjaus on taloudellisesti kannattamatonta niin antoivat sitten lähinnä vastaavan uuden mallin. Nokian Tsekkihuolto on kyllä suurinta paskaa jota olen ikinä alalla kohdannut. Tämän sanon nyt yhtä paljon myyjäliikkeen edustajana kuin yksityishenkilönä. Väittäisin että karkeasti arvioiden puolet puhelimista ei tule huoltoreissulla kuntoon ja kuinka voisikaan jos viasta riippumatta ensimmäisellä huoltokerralla tehdään käytännössä pelkästään tehdasresetti uusimmalla softalla.

                                  Ei välttämättä juuri tähän Asuksen tapaukseen liittyen mutta yleisemmin, monilla ihmisillä on täysin puurot ja vellit sekaisin puhelimien kanssa. Monta kertaa käynyt niin että kiukkuinen mamma tai pappa tulee ja heittää puhelimen tiskille. "Lähetä toi sinne Soneralle ja anna mulle uusi." Näistä lähtökohdista on aika vaikea saada asiakas tyytyväisenä ovesta pihalle. Koita siinä sitten selittää että puhelinoperaattori ei valmista tai huolla puhelimia vaan puhelimen valmistaja. Samasta syystä operaattorin edustajana minulla ei ole mitään velvollisuutta antaa uutta laitetta vanhan tilalle vain sen takia että vanhaan on tullut takuunalainen vika.

                                  Tuntuu välillä siltä että kivijalkaliikkeen myyjänä saa olla ainoa rajapinta asiakkaiden ja valmistajan/operaattorin välissä. Myös siinä vaiheessa kun se huolto viivästyy niin arvatkaa ketä saa kuunnella sitä vittuilua vaikka ei ole mitään täältä päässä asian hyväksi tehtävissä.

                                  Tämän kiukuttelun tarkoitus on vain avata sitä seikkaa että on aivan turha kuluttaa aikaa ja energiaa jollekin Saunalahden asiakaspalvelun ihmiselle tai liikkeen myyjälle jos valmistajan tehdashuolto tökkii. Huonostihan tuo on hoidettu mutta avautuminen kannattaa kohdistaa siihen tahoon joka on viivästykseen syyllinen. Toinen vaihtoehto on että mulle vaan maksetaan liian vähän palkkaa ja vituttaa...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuota E7 ei olisi kaiketi tarvinnut edes huolia, yhdessä tapauksessa ei ollut N900 takuuasiakas ollut tyytyväinen tuohon vaan oli vaatinut vastaavaa tuotetta ja riittävän kuluttajaviraston kautta kiertämisen jälkeen oli tullut N9 tilalle. :) Nokia itse oli kyllä alusta loppuun yhteistyöhaluton. Itse juuri korvasin loppuun käytetyn N900:n Android-puhelimella eikä kyllä paluuta Windows Phone-Nokioihin ole (vaimolla Lumia ja ei vakuuta). N9 olisi voinut kelvata mutta dead endiksi jäi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                                      Jutun julkaisusta meni alle viisi minuuttia, kun puhelin soi. "XYZ tässä Asukselta hei..." Tarjosivat laitteen ostohinnan hyvitystä miinus huoltokulut. Mielestäni täysin kohtuuton tarjous,mutta kun eivät muuhun tinkaamisesta huolimatta suostuneet, hyväksyin sen.
                                      Miksi tuo tarjous on mielestäsi kohtuuton?

                                      Comment


                                        #20
                                        Miksi tuo tarjous on mielestäsi kohtuuton?
                                        Veikkaisin että harva on tytyväinen siihen että kännykkä on 3kk maailmalla jonka jälkeen ilmoitetaan että saat rahat takaisin, mutta veloitamme sinulta huollon jota emme kykyne tekemään...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                          Veikkaisin että harva on tytyväinen siihen että kännykkä on 3kk maailmalla jonka jälkeen ilmoitetaan että saat rahat takaisin, mutta veloitamme sinulta huollon jota emme kykyne tekemään...
                                          Totta, mulla oli vaan ongelmia luetun ymmärtämisessä :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Voi voi.. HTC hajosi eilen, 18kk se kestikin hienosti. En malta odottaa kauanko saa olla ilman luuria :( ! Ja menihän tietenkin aivan kaikki yhteystiedot hukkaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikö 18kk aikana pystynyt venymään ottamaan edes yhden varmuuskopion?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Suosittelen synkkaamaan yhteystiedot googlen pilveen. Oma HTC lähti huoltoon, niin riitti että varapuhelimella kirjautui tuohon Google-tiliin ja yhteystiedot on heti käytössä.

                                                Sen verran pelottavia tarinoita olen SCF-huollosta lukenut, että saas nähdä miten onnistuu usb-liittimen korjaus. Laitoin toki myös maininnan wlan-signaalin heittelystä, joka on siis One X:n tyyppi"vika" ja ainakin joillekkin on vaihdettu emolevy tuon takia. (Ei huomaa mitenkään käytössä)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei halua kirjautua sisään, valittaa jotain palvelimesta. On ne yhteystiedot synkattu kyllä ihan vasta. Mut sim-kortiltakin katosi kaikki, enkä kyllä ainakaan muista että puhelin olis jossain välissä kysynyt lupaa siirtää ne puhelimen muistiin. Voihan se olla että eri puhelimeen ne yhteystiedot sieltä ilmestyis, en ole vielä saanut varapuhelinta hommattua.

                                                  EDIT: Tai melkein kaikki katos sim-kortilta. 13 numeroa jäi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti
                                                    Ei halua kirjautua sisään, valittaa jotain palvelimesta. On ne yhteystiedot synkattu kyllä ihan vasta. Mut sim-kortiltakin katosi kaikki, enkä kyllä ainakaan muista että puhelin olis jossain välissä kysynyt lupaa siirtää ne puhelimen muistiin. Voihan se olla että eri puhelimeen ne yhteystiedot sieltä ilmestyis, en ole vielä saanut varapuhelinta hommattua.

                                                    EDIT: Tai melkein kaikki katos sim-kortilta. 13 numeroa jäi.
                                                    Kirjaudu google-tunnuksillasi (samoilla joilla kirjauduit puhelimeen) gmail.com, ja vaihda vasemmalta ylhäältä Contacts. Siellä pitäisi olla tallessa.

                                                    Laita tarkka seloste tilanteesta ja se virheilmoitus tänne (tai oikeastaan asianmukaiseen ketjuun:).

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Itse olen sangen tyytyväinen että on firmasta puhelinetu. Puhelin jos hajoaa, niin aika ripeästi tulee uusi/korjattu samanlainen käyttöön. Kuluttajan saama palvelu tällaisissa takuu/huoltoasioissa kun on lähes poikkeuksetta enemmän tai vähemmän syvältä ja puhelimien käyttövarmuuskaan ei tänäpäivänä ole ihan sitä 2110-noksun tasoa. :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        %&#¤"!

                                                        5 yhteystietoa löytyi google pilvestä. Nyt ei joku mennyt nappiin. Onkohan tullut luotua toinenkin tili jota ei nyt muista.... :o Sen muistan että tuo värkkäytti aiemminkin joskus lähellä ostohetkeä. Eipä se mitään. Toisaalta suurin osa yhteystiedoista turhia, ja tärkeimmät yhteystiedot kyllä saa kysyttyä kavereilta. Taidan vaan ostaa uuden luurin ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Harmi kun ei noita qwerty näppäimistöllä olevia enää oikein saa. Siis sellaisia kuin tämä desire z on.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                          Veikkaisin että harva on tytyväinen siihen että kännykkä on 3kk maailmalla jonka jälkeen ilmoitetaan että saat rahat takaisin, mutta veloitamme sinulta huollon jota emme kykyne tekemään...
                                                          Jaa että valmistajan olisi pitänyt korvata itse rikottu kännykkä kokonaan? Minusta tuo uuden hinta - mahdollinen korjaushinta = rikkinäisen kännykän käypä hinta.

                                                          Se mikä tuossa meni pieleen oli tuo 3kk jahkaaminen. Siitä olisi pitänyt saada lisähyvitystä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jaa että valmistajan olisi pitänyt korvata itse rikottu kännykkä kokonaan?
                                                            En väitä että kokonaisuudessa pitäsi korvata, vaan mielestäni valmistajan pitäisi tulla jonkin verran vastaan kun ovat 3kk seisottaneet kännyä.

                                                            Jossain määrin reilumpi homma olisi että miinustavat näytön hinnan tai vikadiagnoosin tms hinnan kännykän osto hinnasta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X