Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaikki A6 2.7l Bit:sta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaikki A6 2.7l Bit:sta

    Elikkäs pitäs tuoreempi auto saada ja kiinnostuin a6 tuolla 2.7 koneella. Osaisitteko kertoo mitä kaikkee pitää ottaa huomioon kun tuommoista on hankkimassa. Melko halpojakin osa osaa olla mielestäni melkein liian halpoja.. Tekniikka mitä murheen kryynejä siinä on? Onko jotain muuta mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon? Paljonko esim kulutus tuolla koneella on normaali ajossa ja entäs vakuutusmaksujen laita? Ovatko aivan pilvissä vai?

  • #2
    Ei oo mun mielestä ollenkaan huonoin valinta kiinnostuksen kohteeksi. Mutta kiinnostusta pitää olla myös huoltoon koska ihan huoltovapaita nämä ei ole. Konepellin alunen on aika täynnä joten mitä tahansa tekee joutuu jotain purkamaan pois. Esim keula pitää purkaa jakohihnan vaihtoon ja turbojen vaihtoon nostetaan kone yleensä pois paikoiltaan.

    Mutta ei kaikki halvat välttämättä pommeja ole. Mutta pitää tietty olla tarkkana mihin rahansa laittaa. Tekniikasta kannattaa lueskella "kaikki S4:stä" ketjusta. Moottori kun on teknisesti sama.

    Yleisimmät isot ongelmat on turbot (monesti vaihtokunnossa riippuen käytöstä 200-300tkm). Ja lastutetuissa automaateissa tippilootan kesto (max n. 400nm). Isossa autossa alustan puslat ym on monesti myös vaihtokunnossa. Ja V6 koneen takia jakohihnan vaihto on vähän tyyriimpää kuin monissa muissa (etenkin marmorilla, mutta onneksi on klubilaisia itseoppineita jotka tekee parempaa jälkeä kuin marmoritiskin jampat;) ).

    Vakuutukset on vähän arvokkaat. Oman vakuutusyhtiön sivuilta näkee tarkan summan. Ja kulutus.. Riippuen kaasujalan asennosta. Matkassa pienin näkemäni keskiarvo oli 8.5 mut silloin tultiin ihan sukkasilteen 80kmh. Mulla sekajajo 10.5 (manuaali loota) ja monilla menee 12 tienoilla. Helposti sen kyllä saa myös vaikka 16 tienoille.

    Voin kyllä suositella ko autoa. Mukava ajaa, suht hiljainen, tilaa löytyy, melko helppo lastuttaa ja voimaa riittää.

    Comment


    • #3
      Komppaan ossia oma tippilootallinen on miellyttävä ajaa,mut hiukan siinä harmittaa se ettei se kestä oikein kovia vääntöjä.Ross-tech kaapeli,sekä läppäri on aika must hankintoja(jos ei ihan lähipiirissä löydy vapaaseen käyttöön),helpottaa elämää PALJON.Vanne asiat on isojen etujarrusatuloiden takia hiukan haasteellisia,eli ET on oltava enintään 38 tai sitä vähemmän.35 on aika optimi.Valot jos mahdollista niin orkkis xenoneilla,et kadu.FAQ osiosta löytyy A6 C5 (4B) osio josta löytyy erittäin kattava paketti nimenomaan KO.audeista.Kone on sama kuin S4,miedompi vain tehoiltaan (se on oikein helposti kutiteltavissa softalla).Jarrut muuten kannattaa katsoa eli niitä on 4 palaa/etusatula ja 8 palaa/etusatula,jotenkin olen saanut sen käsityksen että 4 palaset olis halvemmat/helpommat?Toivottavasti tämä edes hiukan helpotti ostopäätöstä,omaa hankintaani en ole katunut sekuntiakaan =) Ja juu itsellä on juurikin nyt turbot sökönä,eli jos auto on yli 200tkm ajettu niin sijoittaisin hiukan rahaa ja aikaa moottorin irroitukseen ja tarkistaisin ahtimet ym. samalla vaivalla sitten jos on aihetta niin tarkasta laturi/hihna,jakohihna ja vesipumppu.

      Comment


      • #4
        Moro,
        syksyllä tulee vuosi täyteen -03 vuosimallin A6 2,7bit vehkeellä. Kilometrejä on mittarissa 170t. Auto on lastutettu, sekä moottori että laatikko. Laitetaas plussat ensin.

        + Hiljainen
        + Sopii koko perhe turvaistuimineen ja rattaineen kyytiin + pari kissan koppaa
        + 4-veto oli erittäin positiivinen yllätys talvella kun on ikävä liittymä pihasta päätielle
        + Automaatti on leppoisa ajaa
        + Tehoja mukavasti ja ohitukset sujuu nopeasti
        + Hyvä alusta, ei vetele vaikka onkin 18"-renkaat alla
        + Minun takalistolle sopiva penkki, ei takamus puudu pidemmälläkään matkalla
        + Cat back rosteriputkella saatu äänet mukavaksi vaikkei ne kovat olekaan, vieläkin joka aamu tulee hymy naamaalle kun pistää auton käyntiin, varsinkin autotallissa;)
        + Bosen poppivehkeet on hyvät minun makuun, hifisteillä on varmaan toinen mielipide ;)

        Ja sitten miinukset:
        - Koko ajan on jotain pientä korjattavaa (egt, lambda, sisätilan puhallin, pissapojan letku, airbagin liittimet, kivenhakkaumia jne.). Jos pitäisi joka kerta pajalle viedä niin kallista olisi...
        - Laatikon huonon väännön keston takia vaihtaa tosi herkästi parikin pykälää pienemmälle kiihdytyksessä -> Joutuu vähän ennakoimaan viiveen takia tai sitten ratin vaihtonapista pienempää jo etukäteen niin johan lähtee ;)
        - Bensaa palaa (maantieajossa pääsee alle 10l mutta seka-ajossa menee 11-12l. Ja jos kaasujalka on raskas niin tuntuu että taivas on kattona.
        - Jos turbot tai laatikkoa alkaa hajoamaan niin rahaa palaa pienen henkilöauton verran korjauksiin
        - Käyttömaksu (vai mikä se onkaan) on kohtuu iso ja vakuutukset myös
        - Madallettu alusta ei sovi nykyisille teille, jopa motarilla on roiskeläpät raapineet asvalttia 120 vauhdissa kun on niin isoja painaumia ollut puhumattakaan noista nykyajan hidasteista, joita kasvaa enenevissä määrin joka puolelle taajamia.

        Ja se Ross-Tech kaapeli ja softa on pakollisia jos meinaa itse mitään tehdä autolle. Eri asia jos aina vie pajalle kun vikavalo syttyy tms. Ja se vikavalo ei edes joka viasta syty vaikka olisi limb-modessa esim. egt:n takia.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja aauddi Näytä viesti
          Osaisitteko kertoo mitä kaikkee pitää ottaa huomioon kun tuommoista on hankkimassa. Paljonko esim kulutus tuolla koneella on normaali ajossa ja entäs vakuutusmaksujen laita? Ovatko aivan pilvissä vai?
          Omalta kohdaltani voin kertoa, että se kannattaa ottaa huomioon, että on riittävästi pelimerkkejä lompsassa - ei ole mitenkään halpa auto pitää. Mahdolliset korjaukset maksaa ja paljon. Niinkuin moni muukin on todennut: pari tonnia remonttirahaa on syytä aina olla jemmassa ;) Vakuutukset ainakin ifissä: liikenne n.900e ja täyskasko n.1900 (nuo siis jos ei olisi bonuksia, täysillä bonuksilla nuokin on ihan siedettävät).

          Keskikulutus itsellä ollut useamman tuhannen km:n ajalla n.13L/100km, seka-ajoa pääosin. Jos oikein yrittää itseään huijata ja taloudellisesti ajaa (onko bittiä tarkoitettu siihen?) nopeuden nousematta yli 80km/h, pääsee ihan kohtuullisilla lukemilla.

          Jokatapauksessa, ihan kiva perheauto, en ole aikeissa vaihtaa pois kun takana on reilut 1,5v ajoa ;)

          Comment


            #6
            Ja luonnollisesti vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa ;) Itselle sanottiin Ifistä, että eivät voi antaa parempaa tarjousta kun menin sinne kyselemään vanhat vakuutuspaperit mukana. Ja käyttömaksun suhteen kannattaa muistaa, että jos on otettu käyttöön 2000-vuoden puolella, niin menee painon mukaa ja näin ollen säästää noin satasen vuodessa, jos en väärin muista

            Jos kulutus huolestuttaa, niin ei ole oikea auto. Se vie kaiken mitä sinne tankkiin laittaa :) Omat keskikulutus pyörii siinä reilun 13l/100km paikkeilla ja pelkässä kaupunkiajossa 15-16l/100km. Oma ajo ei sitten millään tavalla ole taloudellista, vaikka vaimolle sanonkin, että ripeät kiihdytykset ovat taloudellista ajoa :)

            Vanteissa tosiaan vaikuttaa myös puolien sisäpinnan muoto, että mahtuuko pyörimään etupäässä johtuen noista surullisen kuuluisista satuloista. Ja jarrujen kanssa kannattaa muutenkin olla tarkkana sitten palojen uusimis vaiheessa. Noissa kun on myös 8 palaisissa (4 palaa/satula) käytetty ainakin paria erillaista settiä.

            Kaiken kaikkiaan kyllä mukava auto ajella. Omalla olen ajellut nyt 75 tkm ja ollut kohta kolmisen vuotta. Softa pistettiin uusiksi viime vuoden loppupuolella Espoossa ja kyllä siitä kulkupuolen kannalta tuli kuin uusi. Oma yksilö oli siitä harvinainen, että laatikkoa ei tarvinut ohjelmoida.

            Tosiaan kuten ylempänä on jo kerrottu, näiden kanssa kannattaa olla harrastusmieltä tai paksu lompakko. Jokatapauksessa touhutonni tai pari on hyvä olla sukan varressa ja aika ehdoton on myös läppäri ja Ross-Techin kaapeli.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia hyvistä inffoista! Tuli todellakin tarpeen. Tällä hetkel tosiaanki kiinnostaa kovasti tämmönen A6 tai S4.. Ei tuossa loppupeleissä niinkää paljo pelkoo taija olla etteikö kehtais hankkia.. Saa nähä jos tulisi hyvä yksilö vastaa mahd semmoinen missä olis turbot vasta huollettu. Mietitään ja punnitaan vaihtoehtoja. =)

              Comment


                #8
                Suosittelen myös katsomaan S6 (C5). Niissä kun on suunnilleen samat tehot verrattuna lastutettuun biturbo kutoseen ;) Bonuksena on myös kasin äänet sekä parin hajoavan osan puuttuminen.

                Itsellä on lievä ässä-kuume, mutta järki on vielä toistaiseksi voittanut :)

                Comment


                  #9
                  Luuletko että pikkupirut olkapäällä väsyy ennen autonvaihtoa...? Pari kertaa ässäkuumeen läpikäyneenä melkein väittäisin muuta. Todisteet näkyy vieläkin ikkunasta.

                  Comment


                    #10
                    Eihän ne mihkään sieltä katoa, ja tiedostan sen itsekkin... tosin tuo ässäkin ois vaan välivaihe, kun se RonSu siellä haaveissa kuitenkin vielä on (ollu jo vuodesta 2002) :)

                    Comment


                      #11
                      Ässän ja biturbon välinen kuninkuus ratkaistaan koeajolla. Kutoskone on käsittääkseni aavistuksen taloudellisempi, ässä taas pulleampana rouheamman näköinen.

                      Tuli ulkoilutettua tuota omaa eksää, nykyään työkaverin omistuksessa olevaa autoa. Vehje on täysin vakio, poislukien porkkiksen softa. Soppaa näytti kuluvan alle 11 litraa, kun ajeli perusripeää, perussiistiä ajoa. Koeajoluontoisella kikkailulla sai sen 11 rikki.

                      Itse teetin omaani kattavan jakopäänhuollon, jolle tuli hintaa ~ tonni. Muuten en joutunut, kuin takajarrupalat uusimaan. Työkaverille osui samaan autoon yksi väljä pallonivel, jonka johdosta koko satsi on menossa vaihtoon, hinta ~ 500€. Samalla vaihtuu etummaiset jarrupalat. Ei sitä siis kokoajan ole tarvinnut olla korjaamassa, mutta toki kuluu ne osat noistakin. Ko. laitteen myynti-ilmoituksen aiheen aloittaja on varmaan huomannutkin.

                      Comment


                        #12
                        Tukivarret ja jarrut kuluu yhtäänsä siinä 1.8 vaparissakin eli sen takia ei kannata päätöstä tehdä jos korimallin puolesta on vastaus lukittu.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                          Ässän ja biturbon välinen kuninkuus ratkaistaan koeajolla. Kutoskone on käsittääkseni aavistuksen taloudellisempi, ässä taas pulleampana rouheamman näköinen.
                          Itse olen turbomiehiä, vaparit (vaikka isotkin) tuntuu siltä että niistä puuttuu jotain.;) Mutta tämä tietenkin vain mun oma mielipide. Koeajo molemmilla ei ole huono idea ennen ostopäätöstä.

                          Mutta ässän kori on kyllä aina kaunista katsottavaa.

                          Comment


                          • #14
                            Eikä ehkä kannata unohtaa näitä A6 4.2 koneisiakaan? Käytännön suorituskyky hyvin lähellä ässää, sama kori kuin ässässä mutta osissa ei "ässähintaa" ihan niin paljoa. Mutta jos automaatti ei ole vaihtoehto niin sitten toki lastutettu bit tai ässä.

                            Comment


                            • #15
                              A6 C5 bitukka ensifiilikset

                              Tuli sitten tommonen ostettua ”kun halvalla sai”

                              Comment


                                #16
                                Ei kai tuollaisesta vanhentuneesta ongelmatekniikasta pullavassa c5-korissa paljoa kannatakaan maksaa.
                                Ja ne fiilikset oli...?
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=114716

                                Comment


                                • #17
                                  Fiilikset jäi näköjään jonnekin bittiavaruuteen moderaattorin tekemän viestin siirron yhteydessä..
                                  Pääpointti oli, että ero entiseen samakoppaiseen 1.8t oli melkoinen. Reilu vääntö, tippi ja neliveto = menee kun juna. Auto vaikuttaa melko hyväkuntoiselta, 217tkm ajettu (vm.02) ja jopa huollettu säännöllisesti.
                                  Soppahan tuolle toki maistuu ja vähän ehkä mietityttää mahdolliset tipin ja hyrrien korjauskustannukset.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tiedän tunteen, itselläni kun oli 1.8T, tosin vähän piristettynä. Ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä vaikka samassa korissa ollaan. Bensa nyt kelpaa, mutta se nyt vain on hyväksyttävä, mikäli bitillä meinaa ajaa. Automaatti kyllä mekaanisesti kestää vaikka mitä, turbiini melkeinpä väistämättä jossain kohdassa menee vaihtoon, mutta se ei enää uutenakaan sisäelimiä maksa ja kunnostuksenkin saa muutamalla satasella.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Kuukkeli Näytä viesti
                                      Fiilikset jäi näköjään jonnekin bittiavaruuteen moderaattorin tekemän viestin siirron yhteydessä..
                                      Pääpointti oli, että ero entiseen samakoppaiseen 1.8t oli melkoinen. Reilu vääntö, tippi ja neliveto = menee kun juna. Auto vaikuttaa melko hyväkuntoiselta, 217tkm ajettu (vm.02) ja jopa huollettu säännöllisesti.
                                      Soppahan tuolle toki maistuu ja vähän ehkä mietityttää mahdolliset tipin ja hyrrien korjauskustannukset.
                                      Näin jkl kun Asustelet niin varmasti löytyy tekijöitä hoitamaan isommat huollot että huoli pois.. ;)
                                      Viimeksi muokannut Jesse87; 15.1.2018, 08:47.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X