Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t savuttaa ja syö öljyä, turbo väljä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t savuttaa ja syö öljyä, turbo väljä

    Elikkä auto jonkun aikaa vieny öljyä aika paljon, n. Litra/1000-1500km.

    Auto on 1.8t b6 vuosimallia 2002, multitronic automaatti, ajettu 145 000 Suomiauto.

    Auto alkaa välillä käryttämään tyhjäkäynnillä lämpöisenä.
    Tänään otettii turbon putki auki ja kokeiltiin sormellä niin tuntuu väljältä (sivuttaisliikkeessä ainakin).

    Mistä kannattaisi turboa tilailla teidän mielestänne, ja tiedättekö hintoja?

    Turbotukku.comista 690€ tehdaskunnostettu turbo 24kk takuulla, ottavat samalla rikkinäisen turbon heille tarkistukseen ja kertovat mikä sen on hajottanut että ei heti uusi menisi rikki.

    #2
    uuden saa samalla rahalla ja ihan samalla idealla saa tarkastuksen vanhaan ahtimeen virallisilta jälleenmyyjiltä.

    Comment


      #3
      Siellähän niitä http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=26

      Comment


      • #4
        Minkä verran väljää oli? Ei kannata hätäillä, koska akseliin nähden poikittaistä väljää saa hieman ollakin. Aksiaalista väljää ei sitten saa tuntua. Noilla kilsoilla ahtimen pitäisi olla vielä ok.
        Käryttää siis sinistä? Turbosta jos johtuisi, luulisi tämän ilmenevän vedon aikana, ei tyhjäkäynnillä.

        Comment


        • #5
          http://www.ahtoja.com/product/97/audivw-18t-k04

          Mitäs tollanen? hinta 450€

          Comment


          • #6
            No jonkunverran väljää siellä oli kun sormilla liikuttelin sitä. Haisee samanlaiselle kun käynnissä auton öljykorkin ottaa auki. Välillä puskee sinistä öljyn ja muun paskan tuoksusta savua, ja kierroksia nostamalla tupruttaa lisää.. Tänää ajoin kaupunkii n.5 km ni ei tullut käryä yhtään. Välillä piha ihan savussa.

            Lisäilmapumpussa on jotain vikaa tossa audissa, ilmeisesti vuoto..lähtee kyllä käyntiin.
            antaa vikakoodin 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected.

            Mutta tohon öljyn syömiseen ja savuttamiseen se ei vaikuta?
            Viimeksi muokannut Polco; 26.6.2012, 21:08.

            Comment


              #7
              Noiden kopioahtimien laatu on vaihtelevaa, hukkaportin kellot pääsääntöisesti epäkuranttia. Joitakin olen joutunut tarkastamaan ja yhtälukuunottamatta kaikissa heittoa tasapainotuksessa ja/tai portin osissa.

              Noita lisäilmapumppuongelmia on (taas) tullut esille ns. tulvimisen muodossa, jotka minulle ovat tulleet laittoon.

              Comment


              • #8
                Omassa autossa on ollut tuolta ahtoja.comista ostettu ahdin kiinni nyt hieman yli vuoden. Tehoa ei tule yhtä paljon kuin aidolla (ainakin mitä MoTestiin on uskomista). Eli tehot jäivät 230:een hevosvoimaan ja aidolla päästään kuulemma 250een.

                Kuten MarcusS totesi, hukkaportin säätö on ihan perseellään. Aito K04 ei pahemmin nikotellut K03lle tarkoitetussa softassa, mutta tuo kopio lykkäsi samantein Limp Moden päälle.

                Jotain laadullista ongelmaa tuossa ahtimessa on myös sillä se tuottaa huomattavasti enemmän ääntä kuin aito K04, mutta hinnan huomioiden ei välttämättä ollut aivan paska ostos.

                Niin ja ostin tuon ahtimen koska aito K04 haukkasi palan jäätä melkein heti asennuksen jälkeen ja joku turbo oli saatava edes väliaikaisesti paikalle. Nyt tuo ahdin saa jäädä tuonne ainakin kunnes keksitään mitä sinne seuraavaksi laitetaan.

                Comment


                  #9
                  "Polco" mulla oli kanssa tuo lisäilmapumppu ongelma, sitä selvittelin pitkään...

                  Eli omassa oli combi valve hajalla josta sitten pääsi kondenssi vettä lisäilmapumppuun...
                  Pumpun jouduin kerran jo vaihtamaan kun alkoi pitämään kauheaa ääntä.
                  täältä löytyy vinkkiä:
                  http://www.passatworld.com/forums/68...valve-tip.html

                  Comment


                  • #10
                    Pumppu uusittu ja toimii. Turbosta sen verran vielä. Sanoivat turbohuollosta että audin 1.8t koneissä on tyyppivikana turbon hajoaminen, johtuen siintä että turbon öljyletku menee aivan pakosarjan yläpuolelta ja näin ollen öljy karstottuu pikkuhiljaa siintä ja tukos tulee siihen kohtaan ainakin hetkellisesti -> turbo rikki.

                    Nyt uusi turbo tilattu ja öljyletku laitetaan menemään eri reittiä pitkin ettei tapahtu samanlaista vauriota!

                    Comment


                    • #11
                      Koskee lähinnä B5 ja 3B passat. B6 koriin on ahtimen öljylinja siirretty kauemmas suoraan ahtimen päältä. Toki se kannattaa tarkistaa, mut..

                      Comment


                      • #12
                        Oiskohan alle 10cm matkaa pakosarjalta öljylinjalle, en ihmettele yhtään miksi tuo on hajonnut. Jos sammuttaessa alkaa putkeen jäänyt öljy kiehua ja pikkuhiljaa karstottua siintä kohtaa. Ja jossain vaiheessa tukkii kanavan vähäksi aikaa. Luulisi suomi-auton turbon kestävän yli 120 000km, vaikka eihän noi turbot ikuisia ole kummiskaan. No nyt on uusi teräspunosletku öljynkiertoa varten laitettu kiertämään eripaikasta turbolle, ei pitäisi kuumentua!!

                        Comment


                        • #13
                          Korjautuiko ongelma turbon vaihdolla? Itsellä aeb koneessa samat oireet.

                          Comment


                          • #14
                            Vika korjaantui turbon vaihdolla. Aukaise turbon letku irti ja kokeile sormilla onko turbon siivet väljät, jos on niin on entinen. ohjeet turbon siipien tarkastuksee varmaanki löydät täältä forumilta, aika nopea homma kyllä..

                            Comment

                            Working...
                            X