Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AWT koneen MAF-anturin sijainti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AWT koneen MAF-anturin sijainti?

    Osaatteko kertoa, missä sijaitsee A6 1.8T AWT koneessa ilmamassa-anturi? Ei meinaa kirveelläkään löytyä.

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=0....c0.m270.l1313

    Tuollaisia olen suunnitellut sinne laittavani jos sen anturin joskus löydän. Olen näköjään onnenpekka, kallis MAF on minulla. Vai onko?

    Tällainen löytyi kanssa:

    http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1928

    Autossa outoa vikaa, nykii täyskaasukiihdytyksissä. Meno tuntuu loppuvan. Tähän mennessä vaihdettu tulpat, puolat, PA-suodatin, ilmansuodatin, N75.
    VCDS on käytössä, miten voisin todentaa MAFin kunnon sillä?

    Kiitos avusta.

    #2
    Ilmansuodatinkotelossa.

    Ehjä vakio antaa diagnostiikkaan noin 120g/s max.
    Viimeksi muokannut porkkis; 28.2.2012, 18:41. Perustelu: typo

    Comment


    • #3
      Kiitos.

      Tähän mennessä ei ollut tullut autosta mitään vikakoodeja tähän liittyen eikä paljon muutenkaan mutta nyt tuli:

      16621 Manifold Pressure / Boost sensor (G31)
      P0237 - 35 - 10 Signal too low - intermittent

      16490 Manifold / Barometric Pressure sensor (G71) / (F96)
      P0106 -35 -10 Implausable signal - intermittent

      Readiness: 0000 0000


      Rosswiki:

      16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

      Possible Symptoms
      Erratic Idle
      Possible Causes
      Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
      Leak in Air Intake and/or Exhaust
      Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
      Engine Control Module faulty
      Possible Solutions
      Check Engine Control Module Software Version
      See Special Notes for Details
      Check Timing
      See Special Notes for Details
      Check Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
      Check for Leak in Air Intake and/or Exhaust
      Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
      Check/Replace Engine Controle Module
      16621/P0237/000567 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low

      Possible Symptoms
      Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
      Possible Causes
      Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) Power Supply faulty
      Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) faulty
      Possible Solutions
      Check Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) Power Supply
      Check Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
      Que? Mitähän mahtaa olla luvassa? Mikä tuo G71 on?
      Meneekö jo Laakkos-hommiksi?

      Comment


        #4
        Loggaa huvikses vielä ahtopaineet, pyynti ja toteutunut.

        Comment


        • #5



          Tällainen tuli. Mitä siitä voisi lukea kuin että ahdot on n. 0,5bar?

          Comment


            #6
            Ahdot on vakiolle normaalit. Tuossa vedossa varmaan kulkukin oli normaalia? Painanturivika on intermittent eli satunnainen. Käytännössä siis koodien luvun aikana vika ei ollut päällä.

            Olisiki vain liitin huonosti kiinni?

            Comment


              #7
              Hieman meni silmät ristiin tuota tutkiessa, mutta eikös tuossa ole vakiolle liian suuret ilmamassat?

              Comment


                #8
                Mitäpä jos Olli liittäisit login kuvan sijaan niin sitä voisi vähän paremmin katsella?

                Comment


                • #9
                  Eli sen excel tiedoston tekstin?

                  Mikäli nyt itse tulkitsen tuota oikein niin MAFin arvo g/s käy yli 160 tuossa vedon keskivaiheilla. Jos sen pitäisi olla 120 nurkilla niin olisiko MAFissa vika?

                  Vetoja on ihan hyvin mutta kierrosluku nousee hitaasti kun mennään yli 4500rpm:n. Kierrosluku lähtee heittelemään ja kiihtyminen hidastuu.
                  Viimeksi muokannut Hakkapeliitta; 29.2.2012, 08:48.

                  Comment


                    #10
                    Muutat login tiedostopäätteen .txt:ksi tai tallennat excelillä .xls(x):ksi ja liität tänne.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.mediafire.com/?dedarreujw2p1dk

                      Toivottavasti toimii, en löytänyt tästä sitä liitä tiedosto-nappia. Joutui heittämään sen tuonne.

                      Comment


                        #12
                        Tässä vähän siistittynä sama.

                        Grammat ovat kyllä huimia ahtoihin nähden. Ettei nyt olisi ihan vaan ahtoputkistossa reipas vuoto?

                        Liitteiden hallinta löytyy laajennetun kirjoitustilan kautta. Taisi tosin liittämisessä olla rajoituksia riippuen onko klubilainen vai ei.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Luulisi sen kuuluvan jotenkin jos olisi reipas vuoto? Ja tulevan joku koodi paine-anturilta?

                          Autossa on kuitenkin alavääntöä normaalin lailla mutta ongelmat alkavat vasta kun on yli 4000 rpm. Niinkuin tuossa logissa näkyy, eikö se ilmamäärä hyppää kun kierrokset menee 4500---> ? Samalla ahdot laskee hieman. Ahdotkin tuntuisi seuraavan tuota MAFin arvoa; kun ilmamäärä laskee, ahdot nousee. Nuo ahdotkin on aika tasaiset, eikö? Turbokin on ollut jo hyvän aikaa mukana...

                          Kiva juttu heti alkaa selvittämään tällaista, kun auto on ollut taloudessa alle 2 vkoa.
                          Arvostan kuitenkin neuvoja ja vinkkejä kovasti!

                          Comment


                            #14
                            Aja uusi ahtologi MAF johto irroitettuna.

                            Ei välttämättä kuulu ahtovuoto selvästi. Ainoa luotettava tapa sen selvittämiseen on syöttää järjestemään painetta. Suodatinkotelon/maf letku siis irti ja siihen päätytulppa venttiilillä ja painetta systeemiin.

                            Comment


                            • #15
                              Putsasin juuri MAfin muttei vaikutusta. Täytyy mennä väsäilemään se vuototesti.

                              edit: 5.11.2010 on ilmamassamittari antanut vikakoodin: liian suuri arvo. 16487 P0103

                              En tiedä vaihdettiinko anturia vai ei. Autolla oli tuolloin ajettu n. 30tkm vähemmän kuin nyt.
                              Viimeksi muokannut Hakkapeliitta; 29.2.2012, 17:07.

                              Comment


                              • #16
                                Vuototesti ei paljastanut vuotoa, oli tiiviin oloinen.

                                Vaihdoin nyt kuitenkin sen MAFin ja nykiminen loppui. Täytyy vielä johdon perässä ajaa niin näkee uuden MAFin arvon.

                                Comment


                                • #17
                                  http://www.mediafire.com/?2s3ey7v9qs92255

                                  Tässä olisi uusi logi uudella MAFilla. Mitä minä nyt ymmärrän niin ei siinä suurta eroa ole, tuo uusikin näyttää n. 140g/s arvoksi kun vanha näytti jopa 170g/s.

                                  Oire siis tällä viallisella anturilla oli:

                                  Auto alkoi alkoi nykimään kun kierrokset ylitti n.4500rpm. Ei tahtonut oikein kiihtyä enää, aivan kuin polttoaineen saanti olisi loppunut. Vikakoodeja MAFista ei koskaan tullut paitsi edellisellä omistajalla.

                                  On kyllä huimat raja-arvot jos tuo MAFin arvo saa heilua noin suurella skaalalla ilman että diagnostiikka sen lukisi vikana...

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä tuo jo paljon paremmalta näyttää. Edelleen epäilen pientä vuotoa jossain. Loadit ovat kyllä nyt järkeviä eli 130-140 haarukassa ja ahto seuraa pyyntiä tarkasti.

                                    Raja-arvot on tosiaan melkoiset.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitos avusta tähän asti. Seuraavassa huollossa täytyy pyytää tarkastamaan vuodot erikseen jollei sitä ennen tule mitään vikaa. Itse en tosiaan vuotoa löytänyt, piti paineen linjastossa aivan täysin.

                                      Nyt olisi kone valmis ohjelmaa varten... :P

                                      Comment


                                        #20
                                        No jos se paineen pitää niin ei se silloin vuoda. Ohjelmakin järjestyy :)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X