Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 Virtalukon vaihtaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 C4 Virtalukon vaihtaminen

    Moro!

    Kyseisestä asiasta kysyisin kun olisi kyseinen rojekti tulossa, elikkäs virtalukon vaihto. Millainen on tuo "Security Torx" tai siis minkä kokoinen ja mistä voisi saada, ei onnistu tuo reijän poraus kun on paikoillaan toi hässäkkä. Ja saako ujutettua pois sen koko lukko laitteiston? Valmiiksi purettuna on: Ratti, Mittaristo ja "Alapahvi". Huomenna pitäis mennä ostamaan se torx että saisi auton vihdoinkin ajoon ollut jo pois ajosta useamman päivän. Itseä ei toisaalta haittaa mutta emännän pitäs päästä liikkumaan.

  • #2
    Noita "security" torx-avaimia ja -sarjoja saa ihan joka putiikista mistä muitakin työkaluja. Katsoo vain ostaessa että on reiällä olevat kärkipalat kyseessä. En muista enää ulkoa mikä koko tuo virtalukossa oli, mutta mielestäni kannattaa siis ostaa koko sarja. Alkaa nuokin yleistyä sen verran, että monissa palasarjoissa nuo on jo vakiona.

    Kyllä se virtalukko sieltä pitäis mahtua tulemaan ilman suurempia purkamisia, joutuu sitä toki muljaamaan jos johonkin suuntaan. Hommaa voi helpottaa irrottamalla rattiakselin yläpään kiinnitykset (siis siitä mittariston "alta", kaksi pitkää ruuvia poikittain, olikohan 13mm kannalla), että saa koko rattiakselia kammettua ja käännettyä vastakkaiseen suuntaan ja siten lisää tilaa virtalukolle. Ja ehkä rattiakselin/viiksipaketin ympärysmuovit pitänee olla poissa myös, että on liikkumavaraa.
    Viimeksi muokannut JyriN; 8.2.2012, 13:29. Perustelu: lisäystä

    Comment


    • #3
      Audi 100 C4 Virtalukon vaihtaminen

      Hei! taas......

      Nyt tuli uusi ongelma audin virtalukon vaihdossa. Sain vanhan lukkosylinterin pois ja olin asentamassa uutta lukkosylinteriä joka menikin pikkasen väärässä asennossa ja jumahti siihen.. Millähän sen saisi pois paikoiltaan? Takakautta kun kokeilee ja kääntelee avainta tuntuu liikettä mutta ei sen verran että ottaisi kiinni virtalukonpohjaan. On yritetty repiä monellakin tapaa mutta ei lähde. Ja onko tietoa mitä kyseinen rojekti maksaisi jossain korjaamolla? Ei marmorin korjaamolla vaa tavallisella korjaamolla? Meinaa jos ei saa sitä pois niin uskoisin että saisin sen siirrettyä johonkin korjaamoon.

      Comment


      • #4
        Miksi uusi viestiketju? Olisihan tää sopinu jatkoksi tuohon jo aloittamaasi...

        Eniwei, onko nyt kyse siis siitä lukkosylinterin vaihtamisesta rattilukkoon, vai rattilukon asennus rattiakseliin?

        Jos ensin mainittu, niin eikös se lähde samalla tavalla kuin se vanhakin lähti? Eli pitää saada vapautettua se jousi joka pitää sylkän pesässä. Siis poraat uuden reiän siihen kohtaan jossa se jousi nyt on "väärässä asennossa".

        Kai huomioit että näitä lukkosylintereitä sekä rattilukon runkoja on eri mittaisia esim. säädettävän ja kiinteän rattiakselin tapauksessa? Ettei nyt ole käynyt niin, että sulla on se pitempi runko ja lyhyt sylinteri, jolloin se sylinterin vipu ei todellakaan yletä sinne virtalukon pohjaan. Myös kasvojen kohotuksessa 100/A6 on saatu tehtyä sylinterin ja rungon välille pieni kulmaero, eli niitäkään ei saa ristiin sopimaan ihan heittämällä.

        Jos taas kyse on virtalukon asennuksesta rattiakseliin, niin todella hankala hahmottaa pelkän kirjoituksesi perustella miten se on voinut mennä väärin niin ettei saa pois. Eihän se sinne väärässä asennossa edes mene. Lisää voimaa? Eihän sitä pidättele sitten rattilukon tai automaatin parkkilukon tapaiset asiat?

        Comment


        • #5
          Joo elikkäs kyse on vain lukkosylinteristä. Rattilukko tsydeemiä en irroittanut. Ratti ei ole rattilukossa mutta parkki on päällä, voiko se mahdollisesri aiheuttaa ongelmaa? Ennen asennusta vertaisin ja näyttivät identtisiltä.
          Viimeksi muokannut Hazeus; 9.2.2012, 13:55.

          Comment


          • #6
            Joo mulle ei vieläkään ole täysin selvää, että onko sulla nyt se lukkosylinteri runkoineen "pöydällä" vai turaatko autossa kiinni olevana näitä osia? Kuva selkeyttäisi tätäkin asiaa enemmän kuin 10 sanaa.

            Tuo parkkilukko-asia tuli vaan mieleen sen takia, että sehän estää avaimen (eli lukkopesän) liikkeitä, siis ettei saa startattua vaihde päällä eikä avain irtoa lukosta muuten kuin P:llä... Niin jos tuo järjestelmä on irti taikka paikallaan vaihto-operaation aikana, niin asentuuko lukkopesä oikein... Itellä siis ei käytännön kokemusta tollasesta automaatin virtalukon ropaamisesta ole, joten en voi ottaa kantaa tämän enempää.

            Jos uusi ja vanha osa olivat prikulleen samanlaiset, niin en kyllä tiedä mikä on menny vikaan. Kun muistaakseni se lukkosylinteri ei mene väärinpäin edes paikalleen. Menikös se siis kuitenkin pohjaan asti? Eikö sitä nyt saa purettua samalla tavalla kuin sait sen alkuperäisen?

            Comment


            • #7
              Elikkäs yritän saada tuota runkoa irti jotta voisin tarkemmin tarkastella tuota laitosta ja varmistaa että varmasti menee kunnolla ja perälle asti. Lukkosylinteri on jotenkin jumissa nyt tuossa rungossa ja taistelen sitä pois. BTW Se torx on t30 jossa reikä keskellä (6 Sakarainen) jos joku tarvitsee tätä tietoa joskus. Lukkosylinteri ei ole väärin päin vaan arvelen että on väärässä asennossa (näyttäisi olevan melkein klo.12 kohdalla kun on off asennossa ja muistelisin että pitäisi olla klo.11 kohdalla taikka 11 ja 12 välissä) Yritän tänää vähän myöhemmin ottaa sitä pois ja jos ei onnistu otan muutamat kuvat. Sitä vielä tiedustelisin että siine rungon päällä on joku vaijeri niin mikä se vaijeri on ja lähteekö pois suht nätisti, en vielä uskaltanu repia sitä kunnolla vielä kun en tiedä mikä se on. Paljon kiitoksia avusta ja vastauksista, toivottavasti saisi audin liikenteeseen huomiseksi.

              Comment


              • #8
                Onkos tässä mallissa vielä se procon ten järjestelmä, joka kiskaisee vaijerilla rattia sisäänpäin törmäyksessä? Liittyneekö siihen. Paremmin en irroittelusta tiedä.

                Comment


                • #9
                  Oli tossa mun mielestä toi procon mutta taitaa olla parkkilukkoon liittyvä, sain taisteltua ulos sen. Oli tuo uusi lukkosylinteri mennyt rikki. Olisiko kenelläkään myydä lahen läheltä tuota runkoa jossa on toi rattilukko kiinni ja käy automaatti versioon? Ja onko arveluita mitähän se maksaa, ajattelin että vaihtais rungon, lukkosylinterin ja pohjan.

                  Comment


                  • #10
                    Itellä tänään käynnistäessä kuului kolahdus virtalukosta ja nyt ei tule edes virtoja päälle. Ei anna yhtää vastusta ku yrittää vääntää ja vääntyy klo 3 asentoon asti jota ei kyl enne oo tehny. Enne hajoomist avaimen sai myös pois muillaki vaihteil ku P:llä, en sit tiiä onko näil mitää tekemist toistensa kanssa.
                    Onko kellää mitää hajua mikä vois olla hajalla?
                    Viimeksi muokannut urssinelkku; 7.1.2013, 21:15.

                    Comment


                    • #11
                      virtalukko kettuillee

                      Minulla on Audi 100 2.8 v6. Virtalukko pirulainen temppuillee.
                      Kun starttaan, niin avain jää sinne "startti asesntoon". Eli, ei palauta siihen, onko se nyt kolmosasento vai mikä. Avain kun jää tuohon asentoon, niin puhaltimet, vilkut, eikä mitkään muut toimi. Ikään kuin jokin "palautusjousi" olisi kuoleentunut.
                      Enkä mie tiedä virtalukon toiminnasta yhtään sen enempää kuin sika uranuksen kiertoradasta.
                      Tosin mie pärjään tuon lukon kanssa, mutta ei morsmaikku joka on kuulkaa sen verran äkäinen jottei toista ole. Tai en ainakaan tiedä.

                      Jos joku hiukan auttaisi, niin mie kiitän kovasti

                      Comment


                        #12
                        Tuntuu oulussa olevan audista kiinostuneita nistejä prkl.... Toinen kerta, kun veljen autoon murtauduttu. Viimes rikottiin kuskinlasi ja mankka vietiin ikivanha pioneeri mankka.

                        Nyt olivan sitten vieneet tunkin mallia halvin motonetistä ja kännykän suoja kuoret =) Kuitenkin rikottu myös virtalukko, niin tässä ihmetellään saiko sen vaihdettua ilman isompi purkamisia ? Parkkipaikalla purkaminen ei kiinosta ja paja tilat löytyy täältä savosta... Audi on C4 A6

                        Comment


                        • #13
                          Löytyykö tähän virtalukon vaihtoon ohjeita jostain? Mikä ihmeen reikä pitää porata ja mihin? En löytänyt ahkerallakaan googlauksella selviä ohjeita ja kaikki linkit tuppaa olemaan vanhentuneita.

                          Comment


                            #14
                            Auttaisiko tuo kuva porauspaikan löytymiseen?
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Audi 100 2.2 S4 vm91. Virtalukko kulunut aika väljäksi ja virtalukon pohjassa on myös jotakin häikkää.. autodocilta tilasin auton tiedoilla mutta ei sopinut.. käyttöautolle soitin niin ei saatavilla.. Osaisko kukaan sanoa mitä kannattas tehdä ja mistä kannattais kysyä?

                              Comment


                                #16
                                panuerkkila löytyykö tuolta?

                                https://shops.audi.com/en_GB/web/tradition

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitos vinkistä. Tuolta löytyi.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X