Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8/2.4 V6 bensakone vuotaa öljyä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.8/2.4 V6 bensakone vuotaa öljyä.

    Venakopan tiivisteet vaihdettu pari viikkoa sitten, mutta kone vuotelee öljyä edelleen vasemman venakopan takaa pakosarjalle. Pari kertaa käytetty korjaamolla mutta eivät saaneet kuntoon..

    Mistä öljy tihkuu, kannentiivisteestä?

    Kiitosta jo etukäteen!
    Viimeksi muokannut Killeri; 12.12.2021, 13:29. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    1. Veikkaus kannentiiviste.

    Comment


      #3
      2. Veikkaus kannentiiviste.

      Comment


        #4
        Kiitokset veikkauksista, sitä pelkäsinkin..

        Onko hyviä arvauksia paljonko remppa maksaa ja mitä muuta siinä samalla pitäs vaihdattaa?

        Comment


          #5
          Kävin sit poikkeamassa korjaamolla (taas) ja ei kuulemma ole kansi josta vuoto tulee vaan "pukki".

          Tietääkös joku onko tällä "pukilla" jotain tekemistä ns imunokan ajoituksen säätimen kanssa?

          Comment


            #6
            syyllinen vuotoon näyttäs olevan sellainen 3 mm pitkä halkeama jakoketjunkiristimessä ja tosiaan vuoto alkaa vasta sitten kun moottori lämmenyt..

            uuden osan saa paikalleen ens viikolla että sittenhän tuon näkee oliko vika siinä..

            Comment


              #7
              V6 2.4 öljyvuodot ?

              Tiedän et on jauhettu jossain päin foorumia tätäkin, mutta ei nyt haulla oikein onnistanut, joten:

              Olikos se nyt noiden vm. 99- 2.4 v6 moottorien vaiva, tuo moottorin öljyvuoto ?
              Ja omaako ko. pata jotain muita ns. tyyppivikoja ?

              Moottorien tyyppejä en tiedä.

              Kiitokset!

              Comment


              • #8
                Kyllähän tuo öljyvuoto taitaa vaivata kaikkia v6:sia. Mutta ei se nyt mikään hirvittavä ongema ole korjata tai korjauttaa. Venttiilikopan kannet tahtovat alkaa vuotamaan siinä 100tkm pinnassa. Korjaus maksaa n. 200-250?, itse tekemällä n.100?. Edelliseen v.99 2.4 teetin tuon kyseisen homman.

                Comment


                • #9
                  Jos hihnanvaihto edessä, niin vaihdata venakopan tiivisteet samalla. On nimittäin aika paskamainen urakka jos aiot itse tehdä. Samoin öljypohjan pultit olisi hyvä kiristyttää aina öljynvaihdon yhteydessä.
                  Edellinen A4 söi paljon öljyä, mutta kun em. toimenpiteet hoidettiin, niin oppi konekkin käyttäytymään.

                  Jos alat itse remppaamaan niin muista käsitellä alumiinista konetta kuten kuuluu.

                  Comment


                    #10
                    2.8 V6 öljyvuodon korjaus

                    Onko joku korjannut itse ko. moottorista ns. pukkien öljyvuotoa,eli vaihtunut nokka-akselien ketjunkiristys/ajoituksensäätöyksikön alle uudet tiivisteet.Vaatiiko työ erikoistyökaluja vai onnistuuko kätevältä kotioloissa norm. käsityökaluin ? Olisin kiitollinen työ-ohjeista yms. aiheeseen liittyvistä neuvoista. Auto on 2.8 A6 vm 2000.

                    Comment


                      #11
                      On tullut tehtyä, tuolla hyvät ohjeet: http://www.robsaudiworld.com/2.8camseal.htm

                      Tarvitset erikoistyökalun jolla kiristin puristetaan kasaan.

                      Comment


                      • #12
                        Mites tää vuoto ilmenee?
                        Naapurin työkaverilla on 2.4 V6 C5 ja öljyvuodot harmina.

                        Venakopan tiivisteet on jo vaihdettu merkkiliikkeessä, ymmärsin että toisen kerrankin jo takuuseenkin.

                        Vuotaa kuulemma ulos öljyä pakosarjan päälle sitten kun jokin "potero" (en tiedä yhtään mikä tämä potero on) täyttyy.

                        Nyt en hahmota, että voiko pukin vuodosta päätyä öljyä pakosarjan päälle?

                        Comment


                          #13
                          Siten että kiristimen alta vuotaa öljyä, ja se leviää ympäriinsä :)

                          Ei sieltä mun mielestä ihan helposti öljy pääse pakosarjan päälle (ennemmin se tulee venttilikopan välistä), mutta kai sekin tuurilla onnistuu. Se potero voisi olla siellä kiristimen ja pakonokan nokkapukin välissä, jos sitä tarkoitetaan. Sen näkee ihan siitä päältä kun vaan katsoo, ei tarvi purkaa mitään.

                          Comment


                          • #14
                            Jossain poterossa sitä öljyä kuulemma on ja kun se potero täyttyy, alkaa öljyä tippua pakosarjan tai pakoputkiston päälle.

                            Tarttis ite nähä, niin tajuis mistä on kyse.

                            Comment


                            • #15
                              a6 2.4 V6 -98 öljyvuoto?

                              Elikkäs otsikon mukainen auto on alkanut jättämään parkkiruutuun öljyläikkiä. Öljyä menee noin 1L/ 1500-2000km. välillä tulee sisään sitä kuuluisaa käryäkin.. Öljynä on jotain Mobilin 5w- 40.

                              Nyt alkaa noi läikät jo ahistaa ja kyselenkin että mikä tiiviste kannattaa ensiksi laittaa vaihtoon ja pystyykö esim. venttiilikopan tiivisteen vaihtaa kotioloissa?
                              Suoja muovit otin pois ja näyttäs että öljy korkin alla on vähän öljyvuodon merkkejä sekä pelkääjän puolella moottorin takaosassa on vuodon merkkejä, elikkäs oisko se sit venttiilikopan tiiviste joka vuotaa, luin jostain topicista että tuo korkkikin voi vanhemmissa alkaa falskaamaan?

                              Comment


                              • #16
                                Lienee noi yleisimmät tuossa, öljyanturi kannattaa tarkistaa kanssa, ainakin omassa ABC koneessa tuo alkoi vuotamaan. Öljykorkkikin vähän falskaa, muttei tunnu tiputtavan, vaikka tiivisteen vaihdoin. Pitäisi koko korkki vaihtaa uudempaan ja tiiviimpään. Tiiviste tuohon ei ole kuin 1,5 euroa tjsp marmorilla. Öljyanturin vuoto oli omassa ~1L/300km, joten kokoajan sai lisätä, mutta tuli tuo hoidettua samantien ainakin kuntoon.

                                Jos ei noista löydy, niin sitten noita "isompia" paikkoja tutkimaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko toi öljyanturi sit missä päin, pystyykö vaihtaa ite vai viedä suoraan suosiolla jonnekkin huollettavaksi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    En osaa sanoa tuosta 2.4 V6:sta missä päin. ABC:ssä se on öljynsuodattimen vieressä. Tarkista nyt, että onko siellä vuotoa. Osanahan se ei kovin kallis pitäisi olla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      A6 2.4 -99 vuotaa öljyä

                                      Ei niin uusi aihe täällä, mutta kun kattelin noita muiden kirjoituksia, ei tuntunut oikein mikään kunnolla natsaavan, siispä ajattelin tuoda oman versioni ongelmasta esille.

                                      Vuoto alkoi pelkääjän puoleisesta venttiilikopankannesta. Vaihdoin uuden tiivisteen ja putsasin huohotinletkun töhnästä. Sen, jossa on se kalvoventtiili mukana. Samalla tarkistin että kalvoventtilin alla oleva lämmitysvastus toimii. Tosin ihan vai näppituntumalla. Lisäksi vaihdoin öljyntäyttökorkin, tuntui olevan aika tukossa. Oheinen huohotinletkuhan saattaa painetta tuonne imusarjan alle johonkin..

                                      Näillä sain vuodot hillityksi pariksi päiväksi kunnes... Vuoto alkoi kuskin puoleisesta venttiilikopankannesta.. :-(

                                      Merkkiliikkeestä tiivistettä hakiesani, tapasin tutun asentajan jolle kuvailin ongelmaa. Hän kertoi heillä olleen huollossa Passatti (v 6 koneella), joka sylki öljyt pihalle ja syyksi selvisi imusajan alla oleva "kotelo", joka oli täynnä sitä itteään.. Paine kerääntyy ilmeisesti tuohon mystiseen koteloon, josta se ei pääse eteenpäin, muutoin kuin tiivisteiden kautta.

                                      Vielä menneitä muistellessa ja näitä kommentteja lukiessani, törmäsin tutunnäköiseen liittimeen. http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml
                                      Letkustoa putsailessani irroitin letkut myös tuosta "vakuumiboosterista", joka päästi aikamoisen "huokauksen". En ehtinyt saada selville et oliko ali- vai ylipainetta, tuhinaa kesti 2-3 sekuntia. Kuulostaako normaalilta vai ei, sitä en tiedä.

                                      Koneethan on oman käsitykseni mukaan melko samanlaisia, joten vaiva voisi ehkä johtua omassa autossani myös tuosta.

                                      Nyt pohdin tuota imusarjan irroitusta. Mistään en vaan oikein löydä kunnollista kuvaa (räjäytyskuvaa tms).

                                      Ilmeisesti ainakin imusarjan tiiviste menee uusiksi, mutta onko kellään tietoa taikka kokemusta vastaavasta hommasta ? Mitä pitäis ottaa huomioon rempan yhteydessä?

                                      16.02.10
                                      Nyt olis jumpattu ton imusarjan kanssa tämä päivä. Samalla tarkastettu edellä mainitsemani imusarjan alla sijaitseva huohotin pannu (mikä lie oikeelta nimeltään ?), sieltä ei löytynyt mitään tukokseen viittaavaa. Ainut silmiinpistävä tukoksenalku oli tuon pannun letkuyhteessä, joka oli puoliksi muurautunut umpeen. Samoin siihen liittyvä letku, joka erkanee letkuhässäkän haaroituksesta tuonne alas, oli tukkoisen oloinen. Öljykanavat olivat suoraan sen "pannun" alla ja avoinna alaspäin. Työnä tää oli maallikolle aika mielenkiintoinen ja samalla antoi aika hyvän näköalapaikan ton huohotinjärjestelmän toiminnasta, sillä ihan kaikkea ei pääse näkemään päällisinpuolin konehuoneesta. Ainut sevä vika löytyi tuosta "y-liittimestä", josta löytyy melko selvä kuva tuon yllä olevan linkin takaa. Sen sivuhaara oli aivan tukossa, ei mennyt ilma eteen- eikä taaksepäin. Paineilmapistoolilla avittaen, sain siihen jotain eloa, mutta menee varmasti vaihtoon sekin. Uusin samalla tuo pelkääjänpuolelta tuleva huohotinletkun, jossa on se kalvoventtiili lämmitysvastuksineen samassa. Sen jälkeen luulisin "ummetusten" koneessa loppuvan. 30e ilkesivät tilausvaiheessa osasta pyytää.
                                      Viimeksi muokannut aakuutonen; 16.2.2010, 20:45. Perustelu: edit

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vaikka auto on seisonut viikon verran pihalla?? Vaihdettu vena kopan tiivisteet. Eikä mielestäni viikon jälkeen enää pitäisi yläkerrasta tiputella kun auto ei ole edes käynyt. Kyllähän ne olisi jo parin päivän jälkeen valunut alas koneen kyljistä. Nyt varmaan vuotaa öljy tason alapuolelta jostain? Mutta kun ei saa autoa ylös niin ei oikeen voi tutkia. Öljy pohjaa näkee sen verran ettei sieltä tule. Asiaa öljyvuodoista käsitelty paljonkin näillä sivuilla, mutta tälläistä kun auto ei ole käynyt ja silti vuotaa en löytänyt edes haulla?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos autoa ei saa ylös, niin täytyy itse mennä alas. Oletko ottanut pohjapanssarin pois ja kurkkinut alta (tunkkia peliin, varmistukset ja roppaa alle vaan)? Siellähän voi olla vaan pohjapanssarin päällä öljyä aikaisemmista koettelemuksista ja tiputtelee sieltä pikkuhiljaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on autoon vaihdettu nokka-akselien ajoitusmoottoreiden tiivisteet, vuosi kuulemma niistä. Eli yläkertaan on nyt vaihdettu kaikki. Myös ne pari ns.pimeetä tiivistettä? Korjaamolla sanottiin että nyt ei enää vuoda. Ja yllätys yllätys vuotaa edelleen prrrrkl... Ei kuulemma vuoda kannentiivisteestä. Eli alaspäin konetta seuraavaksi. Ihmetyttää vaan kun ammattimiehet ei yhtä hiton öljy vuotoa löydä??? Auto joka korjaamo reissulla n.3päivää. Ja eikä mitään halpaa touhua, Tana sentään... Tulispa pian kuivemmat kelit niin pääsis ite auton alle ryömimään=)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mene rohkeasti länsikeskuksen anttilan parkkihalliin:)
                                              Siellä on eräs henkilö autojaan välillä kaivellut. On lämmin ja mukava olla

                                              Comment


                                              • #24
                                                Löytyihän se vuoto=) Vetoakselin stefa vaihdelaatikon puolelta, tai joku muu tiiviste sieltä? Tai laatikon huohotin tukossa?? Irrottamalla selviää. Eli öljy on laatikosta peräisin. Onko jollain kokemusia ottaa sieltä vetoakselia irti??? Kyseessä on kuskin puoli.
                                                Viimeksi muokannut stranger; 3.3.2010, 13:07.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mistä voisi vuotaa öljyä?

                                                  ajon jälkeen kun avaa konepellin niin vasenmalta takapuolelta tulee öljy tai jotain muuta höyryä mistä voisi vuotaa. onko kokemusta

                                                  ja auto on a6 2.8 v6 vm:00 nelikko

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ihan ensimmäkseksi aloitat tästä, sisäistä säännöt.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      V-koneissa (ainakin ABZ) on lohkojen välillä moottorin takana alhaalla putkia lohkojen paineentasaus yms. käytössä. Putket on metallia ja tiivisteinä niissä on tavalliset O-renkaat. Itselläni alkoi yksi putkista vuotaa kun O-renkaat alkaa vanhemmiten rapistuu. Minulla vuoto oli jäähdytysnestettä ja vastaavat oireet. Tiiviste maksoi 2-3 euroa mutta vaihtoa varten piti imusarjat jne purkaa. Siellä on myös öljyreikiä/antureita jonka tiivisteet on voinut antautua. Iso valo ja peili peliin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vaihdappas vena kopan tiivisteet, niin voi ongelma kadota? itellä sama homma, ja auttoi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          2.8 V6 vuotaa öljyä?

                                                          Joo elikkäs on jo tässä vähän aikaa moottori vuotinu öljyä. Ei mitenkään paljoa mutta tippoja näky parkkipaikalla olevan ja kun moottorin alle kattelin niin oli venttiilikopasta alas päin öljyssä. Mistähän tämmönen kone ruukaapi vuotia öljyä? Mistä kannattaa tiivisteitä alkaa hommaileen?


                                                          Sitten vielä semmosta että, pakkaset kun alkoi niin töistä lähtiessäni nestevalo alkoi välkkymään että nesteet olis vähissä mutta ei ollut(auto ei ollut roikassa). Sitten kun autoa piettää roikassa niin ei hälyytä nestevajausta. Onko anturi menossa rikki vai? Nesteet mitattiin ja oli -40 eli pitäs -25 pakkaset kestää helposti!

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Oiskohan ne sitten just ne venttiilikopan tiivisteet. Tiivisteitä saa tarvikkeena.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X