Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T ahdot seilaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8T ahdot seilaa

    Audi ollut nyt viikon verran omassa käytössä. Katselin viime viikolla ostaessani autoa että ahtaa melko vähän ja ahdot "seilaa".


    Autoon laitettu:

    -Isompi turbo ( kkk k04)
    -Bsr:n lastu
    -Dump valve
    -Kartio suodatin (vapari)
    -Iso cooleri (irroitettu talveksi)

    Eli suhinaa autosta kyllä kuuluu mutta ei se kyllä liiku niinku pitäs..

    Tehoa edellisen omistajan mukaan n.210hp

    No. Itsellä oli vuosi sitten samalla moottorilla oleva passatti joka oli vakio ja ahtoi tuon 0.6bar

    Tämä ahtaa 0.5bar-0.8bar, Itse olen käsittänyt että lastutettuna ahtopaineet pitäisi liikkua n. 1-1.1 bar ja tasata ahdot n. 0.9bar.

    Auto nykii kaasua painatessa usein tai booaa täys kaasukiihdytyksessä joskus. Useimmiten auto ahtaa sen 0.5-0.6 bar joskus oikealla vaihteella ja oikeassa paikassa voi nousta 0.8bariin

    Mistä lähtä selvittää vikaa..?

    Tänään puhdistettu maf
    kiristetty ahtoletkujen/putkien klemmarit
    Tarkistettu että N75 venttiili naksuu (12v syötettiin napoihin)


    Siitä linkki ahtopaine seilailuun ->http://s1230.photobucket.com/albums/...5-14-38-54.mp4


    Olisin kiitollinen jos saisin asiallisia neuvoja mitä kannattaa lisätä/poistaa/korjata, että saataisiin auto toiminta kuntoon.

  • #2
    Onko vikakoodit luettu?

    Onko softa tehty K04sta varten vai onko vakioahtimelle? Itsellä ahdot heijas samankaltaisesti vaihdettaessa K04seen. Tosin ei ollut ahtopainemittaria joten vaikea verrata painetta. Miksi cooleri on irroitettu? Kai sinne on kuitenkin joku väläri laitettu? Muutenhan ahtolämmöt taitaa nousta aika pirun äkkiä.

    Comment


      #3
      Jos tuo BSR:n lastu on tehty vakio-turbolle niin matalat ahtopaineet voivat jopa olla normaalia. Isompi turbo tuottaa saman ilmamassan pienemmällä paineella. Ahtojen seilaus voisi johtua viallisesta N75:sta. Vaikka se naksuu, niin voi se silti hieman junnata.

      Ensimmäisenä vikakoodit lukuun ja painetesti vuotojen varalle olisi hyvä tehdä. Jos saat käsiin VCDS:n, niin ilmamassan logitus täyskaasuvedolla antaa osviittaa, missä teholuokassa liikutaan.

      Jos olisi oma auto, niin vaihtaisin vaparin orkkis-koteloon ja -suodattimeen. Parempi maffille eikä ahdistakaan kovin helpolla. Lisäksi tuo dump-valve vaihtuisi by-passiin, niin ei seokset sekoile päästettäessä mitattua ilmaa harakoille. Ja kyllä siellä talvellakin olisi hyvä olla cooleri.

      Comment


      • #4
        Kyllä vcds löytyy iteltä että saa luettua vikakoodit ja vähä seurattua maffin toimintaa..

        Autossa talvella ollut vakio cooleri paikallaan pyöränkotelossa. voiko cooleri tehdä sen että pienempi cooleri niin ohjelma ei osaa nyt toimia tuon pienemmän coolerin kanssa oikein..

        Bsr:n lastu laitettu 2006 ja turbo vaihdettu 2 vuotta sitten, joten lastu on tehty vakio turbolle todenäköisesti.

        Comment


          #5
          Vakiosuuttimet ei jaksa pidemmälle kuin vakioturbokaan.

          Comment


            #6
            Eikä dumppi toimi näissä. Sekin vaihtoon.

            Comment


            • #7
              Omassa kiesissäni oli vastaavanlainen ongelma. Ongelman aiheuttajaksi selvisi sitten vihdoinkin turbo, jossa oli välystä joka suuntaan. Kilsoja ei kuitenkaan ollut kuin noin 100tkm, joista noin 30-40tkm ollut lastu kiinni.
              Tuossa oli kyllä sellainen piirre, että kun antoi kunnolla kaasua, piti turbo aika messevää vihellystä. Aivan kuin junapilli. :)
              Edit: Oli myös sellainen ominaisuus, että jos kiihdytti lähelle punarajaa kohtuu rajusti, niin pölläytti mukavan savupilven kiihdytyksen jälkeen.

              Comment


                #8
                Eiköhän tässä ole "viritysten" kanssa menty oikopolkuja pitkin ja siksi temppuilee. Edellä mainitut suuttimet ja dumppi, sekä tietenkin softa, aiheuttaa kaiken näköstä nykimistä.

                Comment


                • #9
                  Enemmän kuulostaa siltä, että virittäminen on jätetty vähän kesken. Tai ei olla ymmärretty, että isomman turbon myötä tarvitsee vaihtaa paljon muutakin. Kehoittaisin ottamaan yhteyttä johonkin ihmiseen joka tekee noita softia. Laitat vielä sen isomman coolerin kiinni jos aiot käyttää sitä kadulla niin softa on varmasti tehty sitä kokoonpanoa varten mikä sinulla on autossasi. Suuttimet menee varmaankin vaihtoon samalla, mutta kannattaa ensin kysyä mielipidettä lastuttajalta ennen kuin ostat suuttimia.
                  En tiedä B5sen putkistosta, kannattaako se vielä K04 virityksiin vaihtaa, mutta voisi olla ihan asiallinen vaihto. Ja saat vielä suhinoiden lisäksi pörinää ;)

                  Comment


                  • #10
                    Takavaimennin mäkeen, se auttaa jo jonkin verran vastapaineisiin. Äänet ei juurikaan muutu.
                    Kaverilla on passatissa vastaava ahdin ja.... vastaavat ongelmat. Boksis on "jokin" softa sille vakiopillerille.
                    Mutta suuttimet siitä loppuu... eli softaa veikkaisin..

                    Muutama juttu kannattaa toki tarkistaa, Eli ihan visuaalinen tarkistus siihen N75:lle. Omassa edellisessä B5:ssa oli eksyny jotain roinaa siihen N75:n ja se takerteli vaikka sähköisesti toimikin.-->vaihdoin. Vika korjaantui.

                    Bypass myöskin samoja oireita niissäkin nähny.

                    Imusarjan alta 3-4pytyn välissä näkyy semmoinen huohotusletku mikä menee kaasuläpän luokse. Siellä lohkon päässä on takaiskuventiili (huohotus) maksaa marmorilla luokka 15€ kannattaa uusia. Se aiheuttaa
                    myös oireita kun se jää auki, laskee ahtopaineet kampikammioon/huohotusjärjestelmään.
                    Mutta sen pitäisi kyllä oireilla myös joutokäynnilläkin.
                    Sitten tietysti se

                    Comment


                    • #11
                      1.8t Ahtoja hukassa

                      Ahdot seilaa. Kiihdyttäessä 3-6 vaihteella auto alkaa nykimään 4000rpm-7000rmp kohdalla. Samaan aikaan ahdot seilaa 0.5-0.7 bar kohilla, normisti pitäis olla ~1.4bar.
                      Viaksi luulin aluksi imusarjan alla olevaa T haaraa, vaihto ei auttanut asiaan. (Oli lähes kokonaan halki) Vika koodeja antaa.
                      Audi 1.8tq Bex
                      Lastutettu
                      Katti poistettu putki vaihdettu
                      Bybass vaihdettu
                      Ilmamassamäärämittari vaihdettu
                      N75 vaihettu ~vuosi sitten
                      Bypass ~vuosi sitten

                      P0102 Ilmamassanmittari impulssi liian alhainen
                      P1114 Lambdatunnistin vastusliiansuuri
                      P1136 Additiivinen seoksenkorjaus järjestelmä liian laihalla

                      Koodit tosin ennenkuin vaihdoin T putken.

                      Kyseisiä vikoja ei siis ollut aikaisemmen lastun jälkeen, vaan viat ja nykiminen ilmestyi vasta nyt...

                      Comment


                      • #12
                        A4 B7 1.8T q BFB motilla. Auto on täysin vakio. Onko normaalia, että 1010.0 mbar pyynti ja toteutuu 870.0 mbar. Logitus hetkellä kierrokset 1880
                        Antaa nyt toisen kerran koodia P0299-002 Control Range not reached. Vika lienee hukkaportissa taikka maffin ja turbon välisessä letkussa?
                        Viimeksi muokannut Kuiders; 11.8.2017, 13:28. Perustelu: Tarkennus

                        Comment

                        Working...
                        X