Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Diagnostiikkapistokkeen sijainti Audi 80 vm 90 2.0i 16V ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Diagnostiikkapistokkeen sijainti Audi 80 vm 90 2.0i 16V ?

    Eli kyseessä Audi 80 vm 90 2.0i 16 quattro, josta diagnostiikkapistoke hukassa. Sulakerasiassa sitä ei ole. Eivät osanneet huollossa kertoa oikeaa paikkaa, mutta täältähän se tieto löytyy.

  • #2
    16pinnistä OBD-pistoketta ei ole missään ko. autossa, mutta sulakerasiasta konehuoneesta pitäisi löytyä 2x2 diagnostiikkaliittimet.

    Comment


    • #3
      Voikohan ne olla tippuneena sulakerasian alle tms.? Koska oon yrittäny tonkia päällisin puolin sulakerasiaa, eikä niitä musta-valkosia pistokkeen päitä vaan löydy...

      Comment


        #4
        Kytkinpolkimen lähellä alamuovissa on paikka. 92 paikkeilla siirtyy B-korissa sulakerasiaan.

        Saattaavat toki olla irti paikastaan eli pyöriä siellä johtospagetin seassa.

        Comment


        • #5
          Eivät oo välttämättä musta ja valkonen, itellä ainakin 3 kappaletta 2 napasia pistokkeita. Sininen, ruskea ja musta. Ja tosiaankin kuskin jalkatilassa kuten Porkkis tuossa totesi.

          Comment


          • #6
            Kiitos tiedosta, jospa se lähtis syy selviämää, miks ko. auto syö 20 litraa sataselle ja käynti on epätasasta+veot tuntuu olevan hukassa...

            Comment


            • #7
              Millainen adapteri täytyy olla, jotta tietoa saa ulos? Ilmeisesti 2x2 adapterilla ei onnistu?

              Comment


              • #8
                Ledivilkulla onnistuu koodien luku. SJM-autotchnicin sivuilta http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/100ecuf.html löytyy ohjeet, jotka toimii soveltaen myös tuohon kolme pistokkeiseen liittimeen. Ite tilasin joskus nykyisestä obd.fi osotteesta OBD2-RS232 Abico -adapterin, millä pääsee kattelemaan antureiden lukemia sun muuta, mikäli vag-com löytyy.

                Comment


                  #9
                  Kyllä se 2x2 adapteri pitäisi käydä ihan hyvin. Käyttöjännite yhdestä ja ne kaksi muuta ovat datalinja eri purkkeihin. Moottoriin toisesta liittimestä ja Airbagiin tai ABS:ään toisesta tms. Eli riippuen mitä purkkia haluaa lukea, vaihtaa sen toisen liittimen paikkaa.

                  Comment


                  • #10
                    OBD liitin

                    Audi 80 vm 1990 kyseessä:
                    Olen koettanut etsiä googlaamalla OBD:n liittimen paikkaa, ei vaan löydy.
                    Ilmeisesti sitä ei ole edes asennettu koskaan.
                    Onko ohjeita, mihin K ja L kytketään?

                    Siinä pitäisi olla wanha 2x2 liitin.
                    Sulakekotelossa ei ollut vapaita liittimiä, ei polkimien yläpuolisella alueella (muuta kuin ground ja 12V), eikä vaihdekepin läheisyydessäkään (kuten lienee volkkareissa).

                    Kiinnostaa OBD:stä saada vikakoodia, kun ei tyhjäkäynnin heijaaminen meinaa millään selvitä.

                    Comment


                    • #11
                      Satasessa ainakin löytyy 2x2 konehuoneesta kuskin puolelta tuulilasin luota.

                      Comment


                      • #12
                        Mutta nyt ei ole kyse satasesta, vaan 80:stä...

                        Comment


                          #13
                          Sulakerasiassa tai ratin alla (paneeli pois). Jos siis edes on.

                          Comment


                          • #14
                            1990 passatissa oli vaihdekepin tyven muovikuoren alla 2x2 liittimet. Eli se muovi pitää kammeta irti.

                            Comment


                            • #15
                              Pitänee tuosta järin ystävällisestä kommentista päätellä, että Herra on tarkastanut sen tulipellin luona olevan sulakekotelon.

                              Comment


                              • #16
                                Sorry... olen penkonut jo ehkä kaikki mahdolliset paikat.
                                Eri malleissa liitin lienee eri paikassa.
                                Luultavasti alunperin liitintä ei ole asennettu, nimittäin sulakekoteloa alapuolelta tiiratessa ei siellä näy valkoista ja mustaa töpseliä.
                                Jossain googlen kuvassa oli erilaisia versioita sulakekotelon oikeassa reunassa (ajosuuntaan katsottaessa).

                                Comment

                                Working...
                                X