Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymys Audi A6 2.5 TDI ajonestosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kysymys Audi A6 2.5 TDI ajonestosta

    Moro!

    Eli olisin otsikon mukaista -99 vuosimallista automaatti audia ostamassa, ja olisi muutama kysymys liittyen ajonestoon..

    Eli kyseisessä autossa vilkkuu joskus tuo ajoneston valo kytkettäessä virrat päälle. Ja autohan ei tietenkään tällöin muuta kuin hörähdä ja sammuu samantien. Ajoneston valo kuitenkin sammuu kun vaihdekeppiä liikuttelee ees taas. Kysymys kuuluukin, mikä tuon vian voisi aiheuttaa? Onko laatikossa olemassa joku mekaaninen kytkin joka kytkee tuon ajoneston päälle ja pois, kun kerta vaihdekeppiä renkuttamalla tuon valon saa sammumaan? Onko ajonesto ohitettavissa esimerkiksi audi huollossa?

    Kaikki mahdolliset vinkit ja mahdolliset korjauskustannukset kiinnostaa. Auto kuullostaa muuten erittäin kiinnostavalta, mutta olisi kiva tietää vähän mahdollisia vikapaikkoja, niin osaa edes jotenkin varautua rahallisesti.

    #2
    Vikakoodien luku voisi selventää vähän. Epäilen vahvasti, ettei vika liity lootaan mitenkään.

    Täällä eräs vaihtoehto vian aiheuttajaksi. Lisää tarinaa ja vaihtoehtoja löytyy varmasti haulla.

    Comment


    • #3
      En ole vielä ostanut yhtään ajonestoon liittyvää varaosaa vaikka monta korjannut, täälläkin olleiden ohjeiden kanssa pärjää pitkälle mutta vikakoodit ensisijaisesti, yleisin vika; kaapeli lukupuolan ja boksin välissä luultavasti lukupuolan puoleisesta päästä liittimen vedonpoiston kohdalta poikki.

      Comment


      • #4
        Vanha aihe, mutta täällä samaa satunnaista ongelmaa ja A6 C5 -99 kyseessä. Mulla oli lukupuolan liitin "herkän" oloinen. Eli irroitettaessa ja kiinni laitettaessa ei tuntunut minkäänlaista kireyden tunnetta siinä kohtaa, kun liitinkontaktien pitäisi ottaa kiinni. Kiristin hieman johtoliittimen kontakteja ja nyt tuntuu selvä kireys siitä eteenpäin, kun kontaktit ottaa kiinni.

        Äskein tein korjauksen ja katotaan kuinka auttaa. Kiitokset taas foorumin jäsenille vinkeistä.

        Jos joku muukin haluaa päästä liittimeen käsiksi, niin seuraavassa ohjeet purkamiseen (kolmipuolainen ratti tippinapeillla):
        - ratin säädöt täysin itseenpäin
        - kaksi pientä ristipääruuvia ohjaustolpan alapuolelta pois (pieni ruuvari kokoa 1?)
        - ylempi puolisko ohjaustolpan suojakuorista irti
        - ratin takaa kaksi torx ruuvia auki, jolloin ratin keskusta irtoaa
        - ratin keskusta käteen ja airbagin johto irti ratin puolelta (mulla oli keltainen liitin)
        - tippinappien johto irti (lähti helpoiten väliliittimestä keskeltä johtoa)
        - 12mm ZXN-avaimella ratin keskeltä pultti irti
        - ratti pois
        - kaksi pientä ristipääruuvia irti ohjaustolpan alemmasta suojamuovista ratin takaa
        - torx-ruuvi irti alemman suojakuoren keskeltä alta
        - kaksi torx-ruuvia irti tolpan säätökahvasta
        - alempi suojakuori pois
        - ratin takaa musta (vissiin ratin kääntökulmaa mittaava) laatikko irti , ylhäällä kaksi klipsua jaa alhaalla pari
        --> liitin näkyvillä (mulla oli liittimen päällä musta purkkamainen knööli) n. vartissa

        Liittimien irroittamiseen liitinrungosta tarvitaan kelloseppäkokoa olevaa tasapäämeisseli tai neulakin varmaan toimii.
        Viimeksi muokannut Topau; 1.6.2013, 12:40. Perustelu: typo

        Comment


        • #5
          C5:seen saa uuden "pituusoptimoidun" lukupuolan johdon merkkitiskiltä, omaan -98 malliseen ainakin moisen sijoitin. En tiedä onko jostain vuosimallista lähtien ollut vakiona tuo, vai onko tullut vasta jälkeenpäin päivityksenä.

          Comment


            #6
            Immo alkoi kiukuttelemaan -00 C5:ssä. Milläköhän numerolla tuollainen lukupuolan johto kulkee? Tällainenhan pitäisi olla hansikaslokerossa odottamassa "sitä" päivää...

            Edit: Pääsin lukemaan vikakoodit, joita ei löytynyt. Kuskin kuulustelu paljasti, että "Auto käynnistyi kahdeksi sekunniksi ja sammui" sekä "Toinen avain ei toiminut ollenkaan" tarkoitti suomeksi, että startti jaksoi pyörittää ensimmäisellä yrityksellä sen 2 sekuntia ja sen jälkeen ei enää inahtanutkaan.

            <offtopic>Vaimo oli imenyt Eberspacherilla akun tyhjäksi ja minun syytähän se oli, ettei hän ollut ladannut akkua = laittanut autoa yöksi liekaan. Vaimon vartin työmatka on niin lyhyt, ettei akku ehdi latautua ja tämän olen kyllä hänelle monta kertaa katiskaverkosta vääntänyt. Pitäisi kai uskoa, että hän ei tee autolle mitään ylimääräistä niin kauan kun se liikkuu. Tankkaaminen on poikkeus säännöstä. Lohkolämppäri olisi sikäli parempi, että akkua tulisi edes kotipihassa ladattua ikään kuin sivutuotteena muutama tunti päivittäin.</offtopic>
            Viimeksi muokannut pta; 26.3.2018, 15:17. Perustelu: Vikadiagnoosi muuttui

            Comment

            Working...
            X